News Flash:

Ce alimente este recomandat sa consumam iarna pentru a ne mentine sanatatea

8 Ianuarie 2013
1292 Vizualizari | 0 Comentarii

Ca sa nu-ti scada prea mult tonusul, dieta ta de sezon alb trebuie sa respecte formula 50% carbohidrati, 30% grasimi si 20% proteine. Iata ce fel de meniu de iarna ar fi bine sa ai!

Carbohidrati
Se digera lesne, te energizeaza rapid si, astfel, rezisti mai usor temperaturilor mici! Ia-ti combustibilul atat de necesar din zahar brun, miere, fructe uscate, paste, orez, cartofi, cacao. Nu combina zaharul cu fibre, pentru ca va fi absorbit mai greu.

Grasimi
Se digera mai greu, dar iti reda vigoarea pierduta dupa asimilarea carbohidratilor. Dorinta organismului de a consuma grasimi creste considerabil cand e expus la frig. Margarina, branzeturile, nucile, dar si baconul, in cantitati moderate, te ajuta sa treci mai lin prin iarna.

Proteine
Stimuleaza formarea tesuturilor si te doteaza cu necesarul de vitalitate! Proteinele contin aminoacizi, dar, pentru ca organismul nu produce suficienti, e nevoie sa suplimentam. Ideale sunt combinatiile de cereale integrale si lactate (orez cu lapte, paste cu branza) sau cele de legume si seminte (chiftele de linte cu susan).

Proteine complete gasesti in soia, peste, carne rosie si in germenii de grau. Nu uita de vitamine si minerale, pe care le iei din alimente intaritoare precum kiwi, varza de Bruxelles, praz, sfecla rosie sau pomelo.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carbohidrati grasimi proteine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2185 (s) | 34 queries | Mysql time :0.067122 (s)