News Flash:

Ce alimente e bine sa consumi dupa 40 de ani

16 Ianuarie 2014
2473 Vizualizari | 0 Comentarii
Varsta maturitatii si pragul varstei a doua pot avea efecte asupra siluetei. Totusi, asta nu inseamna ca, dupa o anumita etapa a vietii, cu siguranta te vei ingrasa. Din contra, medicul specialist iti spune ce trebuie sa consumi ca sa arati excelent si sa fii in forma maxima!
Necesarul caloric pentru femeile care se afla in jurul varstei de 40 de ani e de aproximativ 1.800 kcalorii, pentru cele care sunt sedentare, in timp ce pentru cele care sunt active, cu peste 60 de minute de activitate fizica zilnica, numarul optim este de 2.200 kcalorii. Odata cu inaintarea in varsta, rata metabolismului bazal scade cu 15-20%, mai exact cu 5% la fiecare decada dupa varsta de 40 ani.
"In cadrul procesului fiziologic de imbatranire apare o scadere a masei slabe, musculare, de 2-3% la fiecare 10 ani. Aceasta scadere a masei musculare, care este tesutul cel mai activ din punct de vedere metabolic, se insoteste de scaderea proportionala a ratei metabolice si implicit de crestere a cantitatii de grasime corporala. Aceste modificari, in prezenta sedentarismului, pot duce la aparitia obezitatii, daca nu sunt asociate cu reducerea aportului caloric alimentar", spune dr. Mihaela Ursache, medic specialist diabet zaharat si boli metabolice.
"De asemenea, scaderea nivelului de hormoni estrogeni este insotita de modificarea dispozitiei tesutului adipos in organism, acesta depunandu-se cu precadere in zona abdominala, formand burtica, dar si in jurul organelor din abdomen, cu riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si a diabetului zaharat tip 2", adauga medicul. Astfel, devine foarte importanta alcatuirea atenta a meniului zilnic, in paralel cu combaterea sedentarismului, prin activitate fizica moderata, ca mersul pe jos in ritm usor alert, alergare usoara sau urcatul scarilor.
Meniu zilnic cu cereale, legume si fructe
Cantitatea de proteine (aportul) de 0,8-1 g/kg corp trebuie asigurat din alimente precum carne slaba de pasare, peste, vita, lactate degresate, leguminoase (fasole, soia), importante si pentru o mai buna mentinere a masei musculare. Aceasta se mai poate face si prin sport sau diverse tipuri de activitate fizica. Alimentele bogate in fibre (cereale integrale, legume, fructe) trebuie sa faca parte din meniul zilnic. Acestea asigura un tranzit intestinal adecvat, imbunatatesc profilul lipidic, furnizand energie printr-un consum scazut de calorii. Leguminoasele precum fasolea contin fibre solubile si glucide cu eliberare lenta, care mentin scazut nivelul de insulina, pentru a stoca mai putina grasime in tesutul adipos.
ANTIOXIDANTII SUNT ESENTIALI
Una din teoriile imbatranirii este cea a radicalilor liberi, care sunt responsabili pentru degradarea celulelor si a componentelor acestora. Astfel, aportul de alimente bogate in antioxidanti (precum fructele si legumele in stare cruda, proaspete) reprezinta o arma impotriva radicalilor liberi. Licopenul din rosii, pepene rosu, grepfrutul roz este unul dintre cei mai eficienti antioxidanti.
O categorie de lipide sanatoase care fac parte din alimentatia echilibrata o reprezinta acizii grasi esentiali Omega 3. Acestia se gasesc in carnea de peste precum macrou, somon, sardine, dar si in semintele de in si nuci. Efectele acestora sunt de scadere a riscului de boli cronice, care pot aparea odata cu trecerea anilor, precum bolile cardiovasculare, articulare si cancerul.
"Prezenta acestor categorii de lipide in structura creierului le fac importante in functia cognitiva si in mentinerea memoriei in parametri optimi. Alte motive pentru care merita sa fie inclus in meniu si putin peste sunt intarirea structurilor osoase, reducerea incidentei cancerului colorectal si de san. Pe langa aceste categorii alimentare, prezenta unor compusi din condimente sau plante pot accelera usor metabolismul. Piperul negru contine alkaloidul piperina, iar ceaiul oolong contine polifenoli", a mai adaugat medicul specialist. (sursa: unica.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

necesarul caloric sedentare imbatranire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1725 (s) | 35 queries | Mysql time :0.044421 (s)