News Flash:

Cauzele insomniei si sfaturi pentru combaterea ei

4 Octombrie 2011
4248 Vizualizari | 0 Comentarii

Probabil ca oricine a avut macar o data in viata o noapte rea, de somn, in care s-a invartit pe toate partile fara sa poata adormi. Latratul cainilor, suieratul vantului, o cina luata prea tarziu si foarte consistenta, toate acestea si multe altele pot cauza probleme de somn ocazionale.

Se estimeaza ca 35% dintre adulti au din cand in cand probleme de somn. Termenul pe care il folosim in asemenea circumstante este acela de insomnie. Din punct de vedere medical, insomnia reprezinta existenta unor dificultati de adormire, atunci cand iti ia mai mult de 45 de minute ca sa adormi.

Insomnia ocazionala poate fi cauzata de zgomote, de temperaturi extreme sau de schimbari ale mediului in care dormiti. O asemenea insomnie este posibil sa dispara odata cu eliminarea cauzei.

Insomnia poate fi insa si un simptom al unor probleme mai grave de sanatate fizica sau mintala. Tratarea insomniei fara a cauta cauza poate ascunde adevaratul motiv al problemelor de somn.

Insomniile aparute pe un interval de timp mai scurt (care pot dura de la cateva nopti la cateva saptamani) pot fi cauzate de ingrijorare in legatura cu o situatie stresanta sau de o indispozitie trecatoare. Insomnia persistenta pe un termen lung (care poate dura luni sau chiar ani) este cauzata adesea de o anxietate cronica, de consumul unor anumite medicamente, de o durere cronica, de depresie sau de alte probleme fizice, cum sunt astmul sau boli ale arterelor coronare.

De cat somn avem nevoie
Probabil ca v-ati intrebat uneori de cat de mult somn are nevoie o persoana. Timpul necesar de somn variaza de la om la om. Numarul de ore dormite nu este asa de important; important este cum va simtiti cand va treziti. Daca nu va simtiti odihnit, probabil aveti nevoie de mai mult somn. Daca va simtiti obosit in timpul zilei, este un alt semn ca nu dormiti destul. Media duratei somnului ar trebui sa fie de 7,5-8 ore pe zi. De cele mai multe ori, simpla eliminare a indispozitiei sau a stresului va poate ajuta sa dormiti atat cat va este necesar.

Sfaturi pentru a combate insomnia

- Faceti exercitii fizice in timpul zilei.
- Evitati exercitiile extenuante cu doua ore inainte de culcare.
- Odihniti-va spre seara. Nu rezolvati atunci problemele dificile.
- Pastrati-va dormitorul intunecat, la o temperatura potrivita (nici prea calda, nici prea rece) si linistit.
- Mutati lucrurile care v-ar putea distrage, cum ar fi ceasul, telefonul sau radioul.
- Incercati sa folositi noaptea o masca de somn (care sa acopere ochii) si dopuri de urechi.
- Daca luati medicamente care pot fi stimulatoare: antihistaminice, decongestive sau medicamente pentru astm, luati-le cu cat mai mult timp posibil inainte de culcare.
- Pastrati destinatia dormitorului doar pentru somn si pentru activitati asociate cu somnul. Mergeti in alta camera pentru a citi, pentru a va uita la TV sau pentru a manca.
- Dupa ce v-ati pus in pat, faceti un efort constient pentru a va relaxa muschii. Imaginati-va intr-o scena linistita si placuta.

Cand nu puteti sa adormiti, incercati urmatoarele:

- Daca sunteti inca treaz dupa 15-20 de minute, ridicati-va si cititi in lumina difuza sau faceti ceva plictisitor pana simtiti ca va vine somnul.
- Nu ramaneti intins in pat, gandindu-va la cat somn pierdeti.
- Nu va apucati sa va uitati la TV.
- Daca aveti cateva nopti cu dificultati de a adormi, revedeti toate medicamentele pe care le luati. Poate ca unele dintre ele pot fi cauza insomniei.
- Nu dormiti in timpul zilei (valabil pentru adulti), in special seara.
- Nu beti bauturi care contin cafeina, mai ales dupa ora 15(cafea, cola, ceai).
- Evitati alcoolul! Va poate face sa va simtiti somnoros, dar probabil va va trezi dupa un scurt timp.
- Folositi medicamente pentru somn numai daca este absolut necesar si pentru o perioada scurta de timp. Acestea pot cauza confuzie in timpul zilei si tulburari de memorie. Folosirea continua a somniferelor pot creste perioadele de insomnie. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1522 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019054 (s)