News Flash:

Cateva trucuri eficiente care combat caderea parului

30 Ianuarie 2013
1224 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentatia si starea generala a sanatatii joaca un rol major in mentinerea integritatii parului, dar la fel de importante sunt si somnul, consumul de lichide, in special apa.
Regimul alimentar, foarte important in prevenirea caderii parului
Primul si cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru parul dumneavoastra este sa urmati un stil de viata sanatos, indiferent de anotimp. Urmati o dieta echilibrata. Aceasta trebuie sa includa multe vitamine si minerale, continute din belsug de legumele si fructele din acest anotimp, care trebuie sa faca parte din dieta zilnica.
Vitaminele si mineralele, esentiale pentru un par sanatos
Suplimentele nutritive cu aport de proteine (97% proteine in structura firului de par), zincul, fierul, vitamina C, grupul de vitamine B (B3, B5 – panthenol, B6, B12, biotina) sunt resurse indispensabile in mentinerea sanatatii parului si stimuleaza circulatia de la nivelul scalpului, cresterea firului de par si generarea pigmentului melanic.
Dietele repetate duc la caderea masiva a parului
Din acest motiv, este necesara o dieta bogata in proteine si fier. Femeile (20% dintre tinere) cu anemie feripriva sau depozite reduse de feritina (proteina din interiorul celulelor) se confrunta cu pierderea difuza a parului. Nivelul scazut de feritina creste sensibilitatea foliculului pilos la hormonii androgeni, chiar in absenta anemiei, iar aportul de fier corecteaza acest proces. Zincul este un cofactor pentru numeroase procese enzimatice importante dezvoltarii firului de par.
Si parul se deshidrateaza
Parul se deshidrateaza vara din cauza ultravioletelor, a apei sarate, clorului din piscina sau spalarii excesive. De aceea, ar trebui in primul rand protejat, spalat de fiecare data dupa contactul cu apa marii sau a piscinelor, purtarea palariei de soare, folosirea sampoanelor non-agresive, balsamurilor sau mastilor hidratante, precum si a uleiurilor relipidante inainte de uscarea la temperaturi ridicate. Astfel, odata cu venirea toamnei, evitam situatiile dificile in care parul este deshidratat, casant (se rupe usor), lipsit de stralucire si vitalitate.
Parul trebuie spalat la 2-3 zile cu apa rece sau calduta
Toamna, parul ar trebui spalat in momentul in care observam ca incepe sa se ingrase, adica la 2-3 zile, si nu zilnic, deoarece daca este uscat, il degresam suplimentar. Nu folositi insa foarte mult sampon si nici apa fierbinte, pentru ca aceasta ii deschide porii si il face mai sensibil. Apa rece sau calduta este ideala.
Igiena precara a parului favorizeaza caderea acestuia
Tundeti 2 centimetri din lungime o data la trei luni pentru a preveni despicarea varfurilor. Aparitia matretii sau a pruritului la nivelul scalpului reprezinta un motiv in plus ca parul sa fie spalat mai des. Igiena precara a parului favorizeaza trecerea in stadiul telogen (de cadere).
Folosite des, tehnicile de infrumusetare duc la pierderea parului
Colorarea/decolorarea agresiva
, uscarea frecventa la temperaturi ridicate, ondularea permanenta, manevrele agresive de tractiune sau masaj capilar deterioreaza tija firului de par (alopecia de tractiune, trichotilomania), accelerand trecerea din anagen (faza de crestere) catre stadiul telogen (stagnare) sau catagen (cadere). Matreata, o alta cauza frecventa a caderii parului, insotita uneori de eritem, prurit, poate fi tratata cu sampoane antifungice si care contin zinc si seleniu.
Ce ne recomanda specialistul?
In concluzie, toamna beneficiem de resurse bogate in vitamine si minerale, datorita legumelor si fructelor, ajutand la cresterea firului de par. Insa nu trebuie neglijata nici mentinerea integritatii acestuia printr-o igiena adecvata a scalpului, indepartarea matretii si sebumului in exces si hidratarea intensa a tijei firului de par.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatia starea generala regimul alimentar spalarii excesive
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1526 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013863 (s)