News Flash:

Cateva diete pe care sa le incerci anul acesta

9 Ianuarie 2014
1167 Vizualizari | 0 Comentarii
Dieta TLC
 
„Schimbări de viaţă terapeutice“ (Therapeutic Lifestyle Changes) sau TLC este o dietă creată de Institutul Naţional american de Sănătate. Aproape că nu are nicio contraindicaţie şi este foarte bună pentru sănătatea inimii. Unul dintre experţi a descris-o ca fiind „o dietă foarte sănătoasă, completă şi sigură“. Scopul ei este să scadă colesterolul „rău“.  
 
Este un program în trei părţi care presupune o dietă, activitate fizică şi controlul greutăţii. Scopul ei nu este pierderea în greutate ci menţinerea greutăţii ideale şi determinarea aportului caloric zilnic necesar fiecăruia.
 
Dieta clinicii „Mayo“
 
Această dietă dezvoltată de binecunoscuta clinică americană, care împarte locul trei al podiumului cu dieta mediteraneană şi cu cea „Weight Watchers“, şi-a caştigat respectul nutriţioniştilor pentru siguranţa ei şi pentru faptul că este o unealtă potrivită în lupta cu diabetul. Experţii o consideră o dietă moderată în ceea ce priveşte pierderea în greutate.
 
Dieta Mediteraneană
 
Cu accentul pus pe fructe şi legume, pe uleiul de măsline, peşte şi pe alte alimente sănătoase, dieta mediteraneană este chiar „inteligentă“, după cum spun specialiştii. Evaluările experţilor sunt pozitive, oferindu-i acestei diete un avantaj în faţa altora.
 
Dieta Weitght Watcher
 
„Weight Watchers“ (n.r. - cei care supraveghează greutatea) este o dietă inteligentă şi eficientă. Depăşeşte alte diete în multe zone, inclusiv în cea a efectivităţii pe termen lung şi scurt şi în cat de uşor este de urmat. Este sănătoasă din punct de vedere nutriţional, susţin experţii, şi pune foarte mare accent pe susţinerea grupului. Se bazează pe fructe şi legume şi chiar acceptă cateva scăpări ocazionale.
 
„Eu sunt unul dintre nutriţioniştii romani care promovează un program nutriţional foarte asemănător cu «Weight Watchers». Această dietă este, de fapt, un sistem de a asocia anumite alimente, în funcţie de caţiva parametri, cu nişte puncte şi a încerca să-ţi gestionezi ansamblul alimentaţiei obţinand acele puncte din cam toate sursele de alimente. In dieta «Weight Watchers» poţi manca de toate. Dar la o masă, să spunem, dacă vrei să consumi o jumătate de bere, renunţi la o felie de paine. Acesta este sistemul prin care, trăgand linie la sfarşitul zilei, te-ai încadrat în anumite limite, dar fără a face sacrificii majore. Orice încape în „Weight Watchers“: alcoolul, grăsimile, zahărul, toate încap dacă sunt consumate cu moderaţie“, spune medicul nutriţionist Adrian Copcea, de la Centrul Medical Asteco din Cluj.
 
Dieta Flexitariană
 
Această dietă pune şi ea accentul pe fructe, legume, dar şi pe cereale integrale şi pe proteine vegetale. Are scoruri mari în ceea ce priveşte varietate nutriţională, la uşurinţa cu care se poate ţine acest regim şi la menţinerea beneficiilor pe termen lung.
 
Cuvantul „flexitarian“ este format, de fapt, din două concepte foarte importante în acest regim: flexibil şi vegetarian. Insă nu trebuie eliminată carnea complet din cadrul acestei diete. Poţi profita de beneficiile oferite de un stil de viaţă vegetarian şi, din cand în cand, poţi mesteca o friptură sau un sandviş, atunci cand nu mai poţi de poftă.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta mediteraneana
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2111 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059035 (s)