News Flash:

Cateva aspecte ale stimularii sintezei hormonului de crestere

28 Februarie 2013
2589 Vizualizari | 0 Comentarii

CÂTEVA ASPECTE ALE STIMULĂRII SINTEZEI HORMONULUI DE CREŞTERE REALIZATĂ PE BAZA UNEI ALIMENTAŢII CORESPUNZĂTOARE,
Baza creşterii volumului masei musculare o reprezintă nivelul sintezei hormonilor endogeni din organism, drept pentru care articolul următor o să vă înarmeze cu câteva trucuri, prin care nivelul sintezei acestora poate fi stimulat, manipulat, în adevăratul sens constructiv al acestora.
Efectuarea antrenamentelor cu greutăţi de o intensitate crescută, alături de o hrănire corespunzătoare realizată pe baze clasice coraborate cu beneficiile aduse de suplimentele nutritive, susţinute de o odihnă corespunzătoare reprezintă factorul determinant al stimulării  sintezei hormonilor anabolizanţi în organism, fără   fi necesar ca pentru pregătirea organismului în vederea susţinerii programelor de antrenamente să fim nevoiţi a recurge la extrase hormonale, a căror utilizare incumbă şi anumite riscuri asociate.
În momentul în care în procesul antrenamentului, folosim o greutate a încărcăturii neadecvate, la nivelu fibrelor musculare se înregistrează leziuni microscopice, pentru a căror ameliorare se recomandă suplimentarea hrănirii organismului, cu suplimente alimentare adecvate, precum şi întrebuinţarea anumitor extrase hormonale, rezultate mai bune putând fi obţinute  dacă în demersul nostru acordăm importanţa cuvenită odihnei , ca un corolar care să reprezinte elementul de legătură al celrlalţi factori.
Se ridică problema modului de manipulare a hormonilor endogeni, în vederea sintezei uei cantităţi sporite de proteine musculare. Care hormoni reprezintă o importanţă majoră şi care una mai diminuată?
Într-o ordine ierarhică putem aminti: testosteronul, hormonul de creştere(GH), insulina şi factorul de creştere al insulinei-IGF-1.
Acest „patrulater” inscriptibil, în cadrul căruia fiecare dintre hormonii amintiţi are un rol determinant, asigură creşterea volumului masei musculare.
Să le abordăm pe rând:
TESTOSTERONUL,
Reprezintă masterul hormonilor, din punctul de vedere al ordinei importanţei, cu precădere dacă ne referim la aspectul singular al creşterii volumului masei muscular,cu precădere la bărbaţi. Ceilalţi hormoni au un rol determinant în creşterea masei musculare şi la femei, fără nici o discriminare.
Într-un test efctuat pe criterii arbitrare într-un lot de culturişti s-ar semnala un nivel de testosteron cuprins între 300-1200 nanograme/la un decilitru de sânge, valori care se situează în limite normale, indiferent dacă se apropie de limita superioară sau inferioară.
Ne punem pe bună dreptate întrebarea – ce intreprindem pentru ridicarea nivelului acestui hormon?
Paradoxal, trebuie să mărim doza de lipide(grăsimi) ingerate, fapt pentru care mimensa majoritate a culturiştilor nu va simţi o adevărată emulaţie, dar pentru a-i dezamăgi într-o oarecare măsură pe aceştia din urmă trebuie să subliniem fptul, că, alimentaţia acestora chiar dacă doresc să pară puritani conţine într-o proporţie de circa 30-40% grăsimi, iar aportul acestor lipide mult blamate le asigură nivelul testosteronului, de care au atâta nevoie şi de care se face atâta paradă.
Grăsimile saturate şi monosaturate au un rol determinant în susţinerea unui nivel ridicat al sintezei testosteronului şi în menţinerea nivelului optim în sânge. Un alt adevăr îndeobşte cunoscut este acela că persoanele ce consumă carne au un nivel al testosteronului superior vegetarienilor. Un regim dietetic prea drastic are reale succese de a diminua nivelul testosteronului, dar nivelul testosteronuui nu gravitează numai în jurul unei alimentaţii bogate, ci mai există şi alţi factori cu pondere diferenţiată ce determină acest nivel.
HORMONUL DE CREŞTERE,
GH-ul, respectiv hormonul de creştere are un rol determinant în ceea ce priveşte creşterea oaselor în lungime, în calitate de hormon anabolizant, lucrurile au de asemenea o importanţă notabilă, fapt pentru care, fără nici o putinţă putem afirma că, hormonul de creştere din acest punct de vedere este o sabie cu două tăişuri.
În sprijinul celor mai sus afirmate putem amainti faptul că dacă printr-un mijloc oarecare reuşim să creştem cu o câtime nivelul siintezei hormonului de creştere vom reuşi să acumulăm ceva masă musculară suplimentară şi, în acelaşi timp să ne debarasăm de o cantitate oarecum limitată de grăsimi corporale. Mărind într-o doză substanţială nivelul sintezei hormonului de creştere, din păcate ca urmare a stimulării cantităţii de grăsimi corporale vom putea să ne substituim cu brio dovleacului de Hallowen.
Graţie beneficiului adus de somnul efectuat în perioada firească a rânduielilor lumeşti noaptea vom avea reale şanse pentru a stimula nivelul sintezei hormonului de creştere în limitele fireşti, fiziologice. Pe cale naturală, de altfel dar cu un oarecare sprijin indirect se oate obţine o creştere asintezei hormonului de creştere prin ingerare de aminoacizi.
Arginina şi lizina, în cazul bărbaţilor tineri cu vârste situate în jurul valorii de 20 ani, în numai treizeci de minute de la administrarea lor determină un grad substanţial al sintezei hormonului de creştere.Rezultate remarcabile obţinându-se prin combinarea celor doi aminoacizi adineauri amintiţi, mult mai semnificative decât în cazul administrării lor separate. Ornitina, un alt aminoacid, într-o doză  de numai 3-12 grame, asigură şi ea la rândul ei o creştere substanţială a nivelului sintezei hormonului de crştere.
Glutamina este factorul ce determină o creştere substanţială a nivelului sintezei hormonului de creştere, iar în acest context vom face o scurtă trecere în revistă, care nu va fi sub nici o formă exhaustivă, asupra glutaminei, acest panaceu universal al hrănirii anabolice.
După cum se cunoaşte glutamina este utilizată la nivelul organismului vetebratelor, inclusiv al fiinţei umane în multe ţesuturi, incluzând:rinichii, intestinele, pancreasul ş, precum şi în unele celule ale sistemului imunitar.
În vederea menţnerii creşterii susţinute de glutamină ea trebuie sintetizată de către o serie de organe, incluzând: muşchii scheletici, rinichii, ficatul şi îndeosebi”motorul vieţii”-inima. Locul cel mai important al metabolismulu glutaminic se află în muşchii scheletici. În muşchii scheletici, glutamina poate fi sintetizată într-o varietate de reacţii biochimice, incluzând degradarea proteică, sau prin eleiminarea a 2-oxiglutarat cu aminoacizii cu ramificaţii concatenate-BCAA( L-leucuină, L-isolleucină şi nu în ultimul rând, L-valină).
Glutamina poate fi folosită din plasma sanguină, în totalitate sau din Ammonia-prin procesul deaminării proteinelor.
În contextul celor menţionate mai sus antrenamentul –reprezintă o formă de stres fiziologic şi psihic, care, în ultimă instanţă poate duce la diminuarea capacităţilor benefice ale sistemului imunitar, până la completa sa neutralizare dacă nu se asigură  organismului la timp necesarul de glutamină.
Studii de referinţă şi practica curentă indică faptul că, după încetarea administrării glutaminei, efectul acesteia se poate menţine în organism timp de până la patru ore, după încetarea antrenamentului.
În afara faptului că L-glutamina are o multitudine de efecte pozitive asupra organismului, cu precădere asupra sistemului imunitar, fiind piatra fundamentaă a acesteia, asupra mcapacităţii metabolice a organismului şi ceea ce ne interesează cu precădere pe noi, culturiştii, asupra sistemului muscular, o cantitate de umai cinci grame de glutamină, în sine reprezintă un aport benefic al creşterii sintezei hormonuluide creştere.
Fapt, pentru care cantitatea de glutamină necesară refacerii şi menţinerii nivelului glutaminic, din plasmă în perioada antrenamentului fizic este de 100mg. / kilogram-corp, reprezentând, în funcţie de masa corporală un echivalent zilnic de 7-10 grame.
Pe lângă faptul că aceste doze sunt binevenite, mai există o mică strategie , aceea de a se administra la timpul ptrivit. În acest context, recomandăm administrarea produsului G 2000, care este glutamină subformă de capsule, produs conceput, realizat şi comercializat de către firma noastră, Pro Nutrition, în vederea unei administrări mai lesnicioase. Doza zilnică recomandată din acest produs este de 1-3 porţii, 1 porţie fiind constituită din 4 capsule. Maximă eficacitate se obţine, când aceste capsule sunt servite imediat după încheierea antrenamentului şi seara înainte de culcare, în proporţie de egalitate.
Mai multe date referitoare la glutamină puteţi obţine dacă veţi reciti articolul referitor la acest produs, articol apărut în paginile revistei Pro Muscle Magazin numărul 1, din ianuarie anul curent.
Continuând dezbaterea noastră trebuie specificat faptul că nu toţi aminoacizii dau dovadă de un spirit atât de ofensiv, în procesul creşterii sintezei hormonului de creştere ca glutamina, această „locomotivă” a sintezei hormonale. Acidul aspartic,acidul glutimic şi cisteina nu aduc servicii în ceeea ce priveşte creşterea nivelului sintezei hormonului de creştere.
În afara factorilor enumeraţi mai putem enumera printre altele modul de hrănire şi cantitatea şi nivelul antrenamentelor ce le efectuăm ,care nefăcând obiectul prezentului articol nu le vom dezbate în acest cadru.
FACTORUL DE CREŞTERE (AL INSULINEI)-IGF-1.
Igf-1, din păcate se pare că se numără printre cei mai subestimaţi hormoni cu rol anabolic. După, părerile altor specilişti în domeniu acest hormon este mai benefic organismului chiar decât testosteronul. Părerile sun împărţite şi acest lucru prin el însuşi nu constituie nimic rău deoarece duce la susţinerea cu argumente ştiinţifice a părerilor pro sau contra ceea ce ne aduce mult mai aproape de realitate.
Aducerea pe cale externă prin tratamente în organism a IFG-1, din păcate vor avea neplăcuta surpriză să constate că nu numai musculatura va cunoaşte o reală creştere, dezvoltare ci şi alte „subansamble” ale organismului printre care amintim intestinele şi orgnele interne, ca urmare a fenomenului creşterii muşchilor netezi.
De aceea este recomandabil ca printr-o deviză de genul motto-ului Partidulu Liberal, adoptată la constituirea acestuia în 1875-„Prin noi înşine!”, să contribuim la ccreşterea sintezei acesstui hormon anabolizant fără a apela la imixtiuni externe. Şi dacă tot am făcut referire la politică, în sens constructiv, fără a absorbi miasmele politicianismului veros, va trebui să recurgem la strategia paşilor mărunţi, iar un prim pas în sensul creşterii sintezei IFG-1 îl reprezintă hrănirea anabolică, fapt pentru care este recomandabil ca zilnic să consumăm o doză arhisuficientă de 2 grame proteine /kilogram –corp, proteine de calitate superioară care nu au nimic în comun cu aportul de substanţe grase în corp, proteien ce provin din carnea slabă d vită şi din „zburătoare”, respectiv piept de pui şi de curcan. Cercetpătorii au stabilit că există o interconexiune între aportul alimentar de proteine şi factorul de creştere amintit.
Principiul de bază care susţine această argumentaţie este acela că, micşorând consumul de proteine implicit se micşorează şi sinteza factorului de creştere al insulinei, Ifg-1.
Un alt aspect demn de luat în seamă, şi care-l vom dezvălui în aceste rânduri, deoarece toată lumea cu bună ştiinţă îl omite, dar noi în calitate de procesatori de supliemnte alimentare ne facem datoria de a vi-l aminti este acela că mărind nivelul consumului de proteine se impune să creştem şi cantitatea de mişcare, de efort corespunzător acestei majorări, deoarece se produce o creştere accentuată a nivelului sintezei factorului de creştere-IFG-1,iar aminoacizii ingeraţi au o acţiune conjugată anabolică, iar dacă ne întoarcem cu câteva paragrafe mai sus, sau facem o rreferire la articolul corespondentului nostru de onoare domnul Constantin Câmpianu, intitulat-TESTOSTERONUL, în care se arăta că printr-o creştere mare a sintezei hormonilor anabolici se pot obţine două efecte nedorite şi anume: creşterea hipogonadismului şi implici transformarea excedentului de testostron în hormoni estrogeni, hormoni feminini care nu sunt deloc benefici susţinerii creşterii masei musculare.
Un alt aspect deosebit de remarcabil de care trebiuie să ţinem naparat cont este acela al nediminuării aporului proteic până la „cota de avarie”, în perioada definirii musculare.
INSULINA,
În sfârşit, dar nu şi în ultimul rând, din punctul de vedere al importanţei, insulina este hormonul a cărui „manipulare” se poate realiza cel mai greu, dar există şi aici un factor ce stimulează creşterea secreţiei şi anume cromiu picolinatul.
Pe de o parte este benefic de a avea unnivel crescut al insulinei, acest fapt rezultând dintr-o mai bună aprovizionare cu glicogen şi aminoacizia celulelor muşchilor striaţi, iar dacă ne confruntăm cu un excedent din acest hormon resimţită va fi probleme metabolizării lipidelor di organism. Nivelul insulnei poate fi ţinut sub control pri hrănirea pe care o adoptăm, prin consumul carbohidraţilor, fără excese pro sau contra acestei categorii.
Necesarul zilnic de carbohidrţi trebuie să se ssitueze undeva la 40-50% din valoarea energetică a hrănirii, cu precădere să ne manifestăm opţiunile faţă de carbohidraţii cu un indice glicemic scăzut, diferenţa necesarului energetic al organismului să-l reprezinte proteinele în proporţie de 30-35 %, iar grăsimilor să li se asigure întotdeauana locul trei pe podium, în jur de 20-30% dinvaloarea calorică zilnică totală. Respectând acest echilibru al simetrie putem să beneficiem de efectele anabolice ale hrănirii, fără ca grăsimile să ne deie bătăi de cap.
PENTRU O HRĂNIRE NATURALĂ ANABOLICĂ-trebuie să ţineţi cont de următoarele principii:-----20% să reprezinte consumul caloric zilnic conferit de grăsimi;
-Grăsimile consumate să fie de origine vegetală sau de peşte;
-consumul proteic recomandat să fie  de 2 grame/kilogram-corp;
-sursele de proteine să fie sărace în grăsimi(lapte şi produse lactate degresate, carne albă, carne slabă de vită);
-carbohidraţii consumaţi să fie bogaţi în fibre vegetale(orez brun, linte, cartofi şi fulgi de cereale, cu precădere de ovăz);
-câteodată se admit şi excepţii de la regulă
Vă dorim mult succes în demersurile dumneavoastră!


 
Suplimente nutritive se gasesc In Iasi la iulius Mall, etaj 1, Zona Sport, sau pe www.bodylinemall.ro sau pe www.suplimenteshop.ro

 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

suplimentele nutritive testosteronul hormon respectiv hormonul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1939 (s) | 23 queries | Mysql time :0.050919 (s)