News Flash:

Cate calorii consumi zilnic? Afla aici

30 Ianuarie 2014
1467 Vizualizari | 0 Comentarii
Cate calorii consumi pe zi?
Ai nevoie de combustibil ca sa functionezi. Logic, cu cat aduni mai mult combustibil, cu atat ar trebui sa functionezi mai bine, nu? Fiecare persoana are un metabolism bazal - energia necesara pentru sustinerea activitatilor fiziologice de baza (respiratia, activitatea inimii, a rinichilor, a creierului, echilibrul termic etc.). Rata metabolismului bazal (RMB) arata de cate calorii ai nevoie zilnic ca sa supravietuiesti fara sa faci nimic. Daca te duci la serviciu, faci treburi prin casa, mergi pe jos, alergi dupa autobuz, numarul de calorii pe care trebuie sa le consumi creste.
Iata celebra formula Harris-Benedict care da startul in consumul zilnic al caloriilor:
655 + 9,56 x G + 1,85 x I - 4,68 x V = calorii/zi

Vezi si: Activitati zilnice care te scapa usor de calorii, fara sa iti dai seama
 
Formula e valabila pentru femei. G este greutatea (in kilograme), I este inaltimea (in centimetri), iar V reprezinta varsta. (Pe internet, gasesti calculatoare pentru aflarea acestei valori.)
In principiu, un adult are nevoie de 1.700-2.200 de calorii pe zi. Ca sa afli valoarea recomandata de specialisti pentru a-ti mentine greutatea, calculeaz-o in functie de stilul tau de viata:
Daca esti sedentara: inmulteste valoarea RMB cu 1,2.
Daca faci exercitii usoare: inmulteste valoarea RMB cu 1,375.
Daca ai un program de miscare moderat: inmulteste valoarea RMB cu 1,55.
Daca faci exercitii cam in fiecare zi: inmulteste valoarea RMB cu 1,725.
Daca faci antrenamente de doua ori pe zi (regim de sportiv): inmulteste valoarea RMB cu 1,9.

Vezi si: Obisnuiesti sa iei masa la restaurant? Daca citesti asta, s-ar putea sa o faci mai rar!

 Mancatul si consumul in cifre
Ca sa-ti mentii greutatea, consuma cantitatea recomandata de calorii. Iar ca sa slabesti, trebuie sa reduci considerabil numarul acestora (sa fie de ordinul sutelor, nu 5-10 calorii). Nutritionistii au calculat ca o jumatate de kilogram de grasime contine 3.500 de calorii. Prin urmare, daca regimul tau alimentar iti aduce un deficit de 500 de calorii pe zi (fata de ceea ce trebuie sa consumi), rezulta ca intr-o saptamana pierzi o jumatate de kilogram (500 de calorii/zi x 7 zile = 3.500 de calorii). Totul e matematic, nu mai merge cu "prajitura asta si gata"!
Iata cum compensezi cateva delicii culinare, mai ales acum, cand se apropie perioada sarbatorilor:
1.500 de calorii consumate la o petrecere (patru ore de dans intens) inseamna un cotlet de porc (200 g) la gratar cu garnitura de cartofi prajiti (100 g), salata de varza cu ulei si un desert cu ciocolata.
350 de calorii consumate intr-o ora si jumatate de gatit inseamna 100 g de prajitura cu fructe.
300 de calorii consumate intr-o ora de mers cu bicicleta la viteza medie (15 km/h) inseamna 100 g de carnati SAU o portie de parfe.

Vezi si: Cum sa scapi in fiecare zi de cateva sute de calorii
 
220 de calorii consumate in 50 de minute de Pilates inseamna 100 g de paine neagra.
150 de calorii consumate intr-o jumatate de ora de mers normal inseamna trei pahare si jumatate de bautura de tip cola SAU 100 g de carne de pui prajita.
80 de calorii consumate in zece minute de sarit coarda inseamna un iaurt mic cu arome.
22 de calorii consumate in zece minute de spalat vase inseamna o lingura (10 g) cu smantana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calorii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1881 (s) | 34 queries | Mysql time :0.046039 (s)