News Flash:

Cat zahar contin cele mai populare fructe

11 Martie 2015
1512 Vizualizari | 1 Comentarii
Fructele contin un zahar natural numit fructoza. Spre deosebire de zaharoza, sau zaharul de masa, fructoza nu produce variatii bruste ale nivelului de zahar din sange, deoarece este digerata mai lent decat zaharoza. Asta inseamna ca si diabeticii pot consuma fructe in cantitati mici, ei fiind chiar sfatuiti sa utilizeze fructoza ca sursa de energie.

Fructele cu gust dulce, cum ar fi ciresele sau piersicile, in general, contin mai mult zahar decat lamaile sau avocado, dar, sunt de asemenea si fructe care contin suficient zahar pentru a ne face rau. Iata care este continutul de zahar in fructe, cele mai populare:

Citeste si: Sunt dulci, dar au un continut redus de zahar. Descopera fructele care nu trebuie sa-ti lipseasca din dieta

Mere: 7-8% - contin 1% acid malic, reconfortant, usor purgativ;
Pere: 8-9% - reconfortant, contin foarte mult potasiu;
Piersici: 8% - reconfortant, usor purgative;
Caise: 6-7% - indicate ca suc pentru persoane slabite
Banane: 20% - foarte nutritive, reconfortante;

Portocale: 5-6% - reconfortant, potoleste setea, usor purgativ;
Lamai: 2% - contin 6% acid, indicat ca racoritor, reconfortant in bolile de rinichi si vezica;
Ananas: 12% - reconfortant, nutritive, indicat pentru bolnavii cu febra;
Struguri: 15% - nutritiv, depurativ pentru sange.
Afine: 10% - reconfortante, datorita taninului antidiareice;

Citeste si: Fructe cu un continut mic de zahar dar bogate in fibre

Capsuni: 8-10% - indicate pentru o buna digestie, depurativ pentru sange;
Cirese: 8% - nutritive, indicate in bolile de stomac;
Prune: 10% (sub forma uscata 30%) - nutritive, efecte purgative;
Corcoduse: 8% - nutritive, efect purgativ;
Smochine: 50% - hranitoare, contin si albumina, usor purgativ;
Stafide: 60% - bune pentru purgatie;

Zaharul si diabetul
Potrivit Asociatiei Americane de Diabet, zaharul natural din fructe nu prezinta un pericol pentru diabetici. Cu exceptia ananasului si a unor soiuri de pepene galben, cele mai multe fructe crude au un indice glicemic scazut.
Specialistii recomanda alegerea fructelor proaspete sau congelate. Daca optati pentru fructe conservate, alegeti-le pe cele conservate in suc, nu in sirop.

Citeste si: 5 inlocuitori pentru zahar
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fructele zahar natural fructoza zaharoza ciresele piersicile lamaile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Alexandru  | #3500
Cautam operatori pc cu experienta minima, part time, se ofera pregatire, suport permanent si metode de lucru in raport cu politica companiei.
Lucrezi ca operator online 2-3 ore pe zi si iti aduci vietii un venit suplimentar.
Acceptam candidati din toata tara
Contactati-ne pt detalii la adresa de mail din anunt: alexrecrut1@yahoo.com cu textul ‘info’.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1581 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014148 (s)