News Flash:

Cat este bine sa dormi ca sa te simti perfect

30 Ianuarie 2014
1396 Vizualizari | 0 Comentarii
Cercetatorii de la Departamentul de Medicina al Universitatii Harvard au stabilit ca durata somnului ideal depinde de doua elemente, amandoua subiecive si strict individualizate: factorul genetic si varsta.
In principiu, unii se pot simti confortabil chiar si dupa un somn mai scurt, altii au nvoie de ore multe de somn, dar doar 3% din populatia adulta este in stare sa se simta bine si reconfortata pentru munca, daca n-a dormit cel putin 6 ore intr-o noapte. Si nu doar intr-una, ci in fiecare noapte, scrie Factroom.
Genetica determina nu numai durata somnului de care ai nevoie, dar si structura acestuia, timpul si modul de trezire, precum si predispozitia cu care te trezesti pentru activitatea din timpul zilei.
Majoritatea adultilor au nevoie de opt ore de somn in fiecare noapte, desi in acest domeniu nu se poate stabili o norma cu carcater universal valabil, durata somnului fiind, ca si alti multi parametri vitali, strict subiectiva.
La copii insa poblema se pune altfel decat la adulti, in general ei necesitand durate de relaxare mai lungi. Cu luarea in consideraare a acestui considerent, specialistii de la Havard au elaborate urmatorul tabel, privind duratele ideale de somn pe varste, valabile in principiu, dar putand fi influentate de mentionatul factor genetic:
Nou nascuti (pana la 2 luni): 10,5 - 18 ore.
Copii intre 3 si 11 luni: 10 - 14 ore.
Copii intre 1 si 3 ani: 12 - 14 ore.
Prescolari, cu varsta intre 3 si 5 ani: 11 - 13 ore
Scolari, intre 5 si 12 ani: 10 - 11 ore.
Adolescenti, intre 12 si 18 ani: 8,5 - 9,5 ore.
Adulti, peste 18 ani: 7,5 - 8,5 ore.
Studiile au aratat ca atat cei care dorm prea putin, cat si cei care dorm prea mult, prezinta un risc de deces mai ridicat decat cei care dorm normal.
Un sondaj intocmit de American Cancer Society a stabilit ca persoanele adulte care dorm mai putin de 6 ore pe noapte sau mai mult decat 9 ore, prezinta o rata a mortalitatii mai ridicata cu 30% decat persoanele care se incadreaza in limitele unui somn nomal.
Vorbind de somn, nu putem neglija insomnia, care poate priva o persoana de odihna, cu toate conscintele acestui lucru. Cel mai periculos mod de a lupta contra insomniei este somniferul autoadministrat, intrucat acesta poate induce un alt gen de somn, decat cel de care are nevoie organismul.
Singurul mod rational de a combate insomnia este consultul medical, dar si pentru medic descoperirea cauzei si stabilirea tratamentului pot fi probleme greu de identificat. Poate merita insa retinut ca adesea medicul gaseste alte procedee de a inlatura insomnia, decat clasicile somnifere, autoadministrate. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

somn
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014704 (s)