News Flash:

Cat de sanatoasa este dieta fara sare si ce cantitate ar trebui sa introducem zilnic in organism?

26 Mai 2016
630 Vizualizari | 0 Comentarii
sare
Regimul alimentar care reduce sarea sub 3 grame pe zi pare sa creasca riscul de boli de inima la fel ca si in cazul pacientilor care consuma prea multa sare si au tensiunea arteriala crescuta, a explicat Andrew Mente, unul dintre autorii studiului si profesor asociat la clinica de epidemiologie a Universitatatii McMaster din Ontario, Canada.

„A consuma nici prea multa sare, dar nici prea putina pare sa fie reteta succesului si a mentinerii sanatatii inimii“, a opinat acesta, prelaut de webmd.com. Asociatia Americana pentr Sanatatea Inimii a criticat insa foarte puternic rezultatul studiului sustinand ca estimarea necesarului de sodium este eronata si nu ar trebui sa produca o relaxare a politicii publice in materie. Este o analiza eronata, care nu ofera informatii noi , a apreciat dr. Elliott Antman, decanul clinicii de cercetare de la Harvard Medical School, potrivit adevarul.ro. 
Asociatia Americana pentru Sanatatea Inimii continua sa recomande cantitatea de 1,5 grame de sare pe zi si nu mai mult. Potrivit studiului lui Mente, doar persoanele care au tensiune arteriala mare ar trebui sa reduca consumul de sare. Acsta a adaugat ca rezultatele cercetarii arata ca o dieta saraca in sodiu creste riscul de infarct miocardic sa accident vascular cerebral cu 26% pentru persoanele hipotensive si cu 34% pentru cele hipertensive. Pe de alta parte, o dieta bogata in sodiu creste cu 23% riscul la persoanele care au tensiune mare. O dieta bogata in sare nu creste niciun risc la aceia care au tensiunea normala, mai spune cercetatorul.
De cealalta parte, reprezentantii asociatiei americane pentru sanatatea inimii au explicat ca excesul de sare creste tensiunea arteriala la unele persoane prin retinerea apei in rogansim, fapt care pune presiune suplimentara asupra inimii. Mente a afirmat insa ca o dieta saraca in sodiu activeaza un hormon implicat in reglarea tensiunii sangelui si in mentinerea balantei fluidelor. Astfel, reducand sarea se reduce si tensiunea, dar se activeaza acest hormon. Pentru a ajunge la aceste concluzii cercetatorii canadieni au pus cap la cap rezultatele unor studii care implicau mi mult de 133.000 de persoane din 49 de tari. Fiecare studiu a luat in calcul colectarea uneo mostre de urina in fiecare dimineata de la fiecare participant si a tras concluzii referitoare la dieta mai saraca sau mai bogata in sodiu, metoda criticata de asociatia americana pe motiv ca este irelevanta. 
Antman spune ca nu poti sa tragic concluzii edificatoare din analiza unei simple mostre de urina luata intr-un singur moment al zilei si si-a exprimat ingrijorarea ca rezultatele acestui studiu publicat in revista The Lancet va determina populatia sa faca propriile alegeri in materi de consum de sodiu, ceea ce va duce la „un adevarat dezastru“. Sharon Zarabi, dietetician la Spitalul Lenox Hill din New York City este de parere ca intrucat sarea face parte din dieta umana de milenii nu este cazul sa fie exclusa, cid oar consumata cu moderatie. Aparitia alimentelor procesate, mai spune acesta, a dus implicit la o cresterea dozei de sare introdusa in organism, sare care este folosita tat pentru arama, cat si ca conservant. 
„Noi recomandam pacientilor cu hipertensiune arteriala o dieta bogata in fructe si legume si limitarea adaosului de sare. Multe studii dietetic atrag atentia ca totul trebuie consumat cu moderatie si eviarea acelor alimente si condiment procesate care contin mai multa sare decat am putea crede, cum sunt de exemplu sosurile pentru salata, mustarul, branza, chiar si produsele de panificatie.

regimul alimentar sarea sare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1142 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013932 (s)