News Flash:

Cat de mult ingrasa zaharul

7 Octombrie 2011
2637 Vizualizari | 0 Comentarii

Zaharul este de fapt un carbohidrat, acesta fiind unul dintre cele mai importante surse de energie pentru corp. Este esential pentru functiile cerebrale si un combustibil pentru activitatile fizice. Totusi, in cazul in care cantitatea de zahar ingerata este mai mare decat cea de care ai nevoie, este stocat sub forma de glicogen, in ficat si muschi. Din cauza ca spatiul de stocare este limitat, aceasta substanta ajunge sa se transforme, in cele din urma, in grasime.

5 lucruri mai putin stiute despre zahar 

Multe alimente contin carbohidrati, inclusiv fructele, legumele, cerealele si produsele lactate. Totusi, ele au si vitamine, minerale, antioxidanti si amoinoacizi. Cand ele sunt procesate si amestecate cu alte ingrediente, insa, densitatea naturala de nutrienti se pierde. Apoi, producatorii adauga fel de fel de aditivi pentru a suplini aceste lipsuri. Biscuitii pot deveni mai crocanti, painea mai moale, iaurtul mai cremos, toate aceste tehnologii nefacand altceva decat sa strice echilibrul natural. 

Potrivit Suite 101, multe etichete sunt destul de inselatoare, caci folosesc alte nume pentru zahar, astfel incat cel care cumpara nu isi mai da seama ce consuma. 

5 inlocuitori pentru zahar

Daca intalnesti scris: zahar brun, sfecla de zahar, suc cristalizat de trestie de zahar, fructoza, dextroza, suc evaporat de trestie de zahar, sirop de porumb bogat in fructoza, miere, maltodextrina, sirop de artar, melasa, zahar brut sau sucroza, trebuie sa stii ca vei consuma tot aceeasi substanta nesanatoasa, doar ca este o incercare a prodcatorilor de a te pacali.

Multe persoane cred ca mierea, melasa sau zaharul brun sunt mai sanatoase decat zaharul procesat normal, dar ele au proprietati cat se poate de similare. In plus, in cazul in care un aliment poarta pe ambalaj inscriptia ca "nu contine zahar", trebuie sa stii ca asta nu este neaparat adevarat. 

Zaharul si obezitatea
Multe persoane cred ca zaharul determina obezitatea in mod obligatoriu, dar acest lucru nu este absolut necesar. Asta se intampla doar atunci cand numarul caloriilor ingerate este mai mare decat al celor arse, indiferent din ce sursa provin (carbohidrati, proteine, grasimi). Este mai simplu sa te ingrasi din dulciuri doar fiindca nu au nutrienti si caloriile lor sunt mai dense. Este greu sa te simti satul si ai tendinta de a manca mai mult decat este necesar. 

Zaharul favorizeaza inmultirea celulelor canceroase. Vezi si alte 5 efecte nocive ale acestui aliment

Surse de zahar ascuns
Unele alimente despre care se spune ca au continut scazut de grasimi, precum inghetata sau iaurtul, pot contine foarte mult zahar. Asta din cauza ca producatorii il adauga in exces pentru a inlocui grasimea scoasa. Nici ele nu iti mentin satietatea si te fac sa mananci mai mult decat trebuie. Iata ce alimente trebuie evitate:

- cerealele: multe dintre acestea nu sunt deloc sanatoase, ci au foarte mult zahar, mai ales daca ambalajul indica putine grasimi sau deloc. Daca acest fapt ar fi adevarat, ele nu ar avea absolut deloc gust, ceea ce inseamna ca nu le-ar consuma nimeni. Este mai bine sa ramai devotat cerealelor integrale simple si sa le faci mai gustoase adaugand scortisoara, ghimbir sau cateva picaturi de vanilie ori furcte, precum banane sau mere.

- alimente slabe in carbohidrati si fara zahar, caci de cele mai multe ori asta este o minciuna;

- carne grasa si sosuri pline de substante pe care nu le cunosti si nu stii ce inseamna. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

zaharul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1494 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013074 (s)