News Flash:

Cat de mult ingrasa mierea

15 Mai 2019
192 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca „binevoitorii” tin neaparat sa te sperie cu privire la multele calorii pe care le are mierea, pur si simplu ignora-i. Mierea este un aliment extrem de sanatos folosit pe scara larga in medicina Ayurveda si Siddha. Este un adevarat sacrilegiu sa compari mierea cu zaharul rafinat. Este adevarat ca ambele produse sunt dulci, dar asemanarile se incheie aici. Mierea nu ingrasa. De ce? Pentru ca este un produs 100% natural, pe cand zaharul este un aliment procesat, foarte bogat in carbohidrati.

Orice tabel cu valorile calorice ale produselor alimentare ne arata ca o lingurita de miere are o valoare calorica de 22 kcal, pe cand o lingurita de zahar are o valoare de 16 kcal. Asadar, nu ar fi logic sa afirmam ca mierea ingrasa mult mai mult decat zaharul? Raspunsul este nu. Pentru ca un aliment nu ingrasa doar in functie de caloriile sale. Un aliment ingrasa foarte mult daca este procesat, nu daca este integral, precum mierea.

Mierea in starea sa naturala este compusa din carbohidrati in forma de fructoza, glucoza, anumite cantitati de sucroza si alte zaharuri. Dar acesti carbohidrati sunt prezenti in combinatie cu diverse vitamine, aminoacizi, minerale precum zincul, magneziu, cupru, calciu, fier, potasiu si fosfor. Din aceasta cauza mierea este un produs integral,  pe cand zaharul rafinat nu este altceva decat o sursa de carbohidrati in forma pura.

Datorita continutului nutritional si a compozitiei carbohidratilor sai, mierea se digera mult mai greu in stomac. Zaharurile din miere sunt eliberate mult mai incet in sange decat cele din zaharul rafinat. Cercetarile realizate pana acum au dovedit ca mierea nu ingrasa deloc. Au fost realizate studii pe persoane care au consumat cate 5 lingurite de miere pe zi timp de o luna. La sfarsitul lunii s-a constatat ca persoanele respective nu numai ca nu s-au ingrasat, dar au fost si mai sanatoase, avand un nivel al colesterolului mult mai scazut. Un alt motiv pentru care mierea nu ingrasa este ca, la fel ca fructele, ea este un produs alimentar integral.

Consumul de miere reduce foarte mult nivelul colesterolului din sange. Vitaminele si mineralele pe care le contine mierea fac din aceasta un aliment indispensabil intr-o dieta sanatoasa. Mierea are proprietati antibacteriene si din acest motiv poate fi utilizata cu succes in a trata racelile, gripa si durerile de gat. Asadar, este mult mai sanatos sa utilizati mierea pe post de indulcitor. Multi oameni au observat ca au inceput sa slabeasca in momentul in care au inceput sa consume mierea in mod regulat. in concluzie mierea nu ingrasa, ci din contra, ajuta la scaderea in greutate. Este optiunea „dulce” pe care trebuie sa o iei in considerare.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

miere ingrasa slabire diabet calorica dulce zahar fructoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1533 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021257 (s)