News Flash:

Cat de importante sunt vitaminele pentru organism

18 Iulie 2017
678 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca va doriti o piele care sa arate cat mai bine, renuntati la junk food (prajeli si alimente bogate in grasimi saturate, carbohidrati si zahar in exces), inlocuiti bauturile carbogazoase cu ceaiuri sau fresh-uri din legume si fructe, atat pielea, cat si celelalte organe ale corpului va vor fi recunoscatoare. De asemenea, nu trebuie sa uitati de vitamine.
„Alimentele bogate in antioxidanti  stimuleaza capacitatea de aparare a pielii impotriva  radiatiilor ultraviolete si repara ADN-ul alterat de acestea. Expunerea la soare sau solar este o cauza majora a imbatranirii si a aparitiei cancerelor de piele. Este recomandata o alimentatie care sa asigure un aport corespunzator de  vitamine  A, B, C, D si E  si multe alte substante nutritive, care se  gasesc  in fructe si legume, cereale integrale care contin biotina , rosii bogate in licopen, ciuperci bogate in seleniu, sparanghel , broccoli, cartofi dulci  si ceai verde bogat in antioxidanti”, precizeaza dermatologul Proca Ancuta pentru Gandul. 
Fructele  de padure , citricele si legumele verzi, cum ar fi spanacul si varza, sunt de asemenea, benefice pentru sanatatea si tineretea pielii noastre.  „O alimentatie nesanatoasa, bogata in calorii goale , lipsita de nutrienti , vitamine si minerale, se va reflecta in timp pe pielea noastra.
Lipsa vitaminei A duce la xeroza ( piele uscata), keratoza pilara, hiperpigmentare generalizata, la fragilitatea unghiilor si a parului. Afectiunile cutanate asociate cu deficitul de vitamina B12: hiperpigmentarea pielii, vitiligo, stomatita angulara, modificari ale parului si unghiilor. 
Deficitul de triptofan si niacina ( vitamina B3 ) cauzeaza boala denumita pelagra , care se manifesta prin leziuni cutanate (roseata, mancarimi ), afectiuni digestive (afte, , varsaturi), insomnie, dureri de cap, confuzie si depresie, tulburari de memorie, afectarea nervilor mem­brelor inferioare’’, mai spune specialistul.
Vitamina D  are proprietati antioxidante, antiinflamatoare, anticancerigene si poate ameliora acneea, eczemele si psoriazisul. „Vitamina C este  importanta in sinteza colagenului si a matricei extracelulare . Aceasta  ajuta, de asemenea, la absorbtia fierului.
Scorbutul  este o boala cauzata de deficitul de acid ascorbic (vitamina C sintetizata chimic,)care poate fi detectata dupa  fragilitatea crescuta a colagenului. Semnele dermatologice care apar la inceputul bolii includ echimozele, hiperkeratoza foliculara si hemoragia perifoliculara.
Seleniul  este un puternic antioxidant  si lupta impotriva radicalilor liberi care duc la deteriorarea celulelor si  la imbatranire . Acesta este, de asemenea ,necesar pentru vindecarea arsurilor  si a altor afectiuni  ale  pielii, stimuleaza cresterea parului, reduce matreata si amelioreaza acneea impreuna cu zincul.  Seleniul este si un agent antiinflamator, iar impreuna cu vitamina A, D si E poate  fi de ajutor in cazul unor afectiuni cronice, precum psoriazis, lupus si eczeme.
Manifestarile cutanate ale deficientei de zinc: vindecarea necorespunzatoare a ranilor, parul extrem de fragil , alopecia, eczemele si distrofiile.
Deficitul de fier poate fi depistat dupa unghiile in forma de lingurita (koilonychia), caderea parului, depapilarea limbii , mancarimea generalizata sau localizata’’, afirma specialistul.
Siliciul este  un mineral care s-a dovedit a fi util atat pentru  hidratarea pielii, cat si pentru mentinerea elasticitatii acesteia. „O modalitate usoara de a obtine siliciu natural este sa  mancati  cojile de fructe  sau legume ( sunt o sursa fantastica de siliciu).
Consumati alimentele bogate in grasimi  "bune" ( mononesaturate si polinesaturate), precum uleiul de masline, uleiul de sofranel si uleiul de susan,  avocado , arahide, nuci si seminte . Omega-3 se gaseste si in  ton, somon, si hering.  Acestea  mentin pielea hidratata pentru ca reduc pierderile de apa din celule.
Proteinele sunt de asemenea importante pentru pielea noastra, cele mai bune pentru consum  fiind carnea de vita macra , carnea de pui fara piele, pestele si fructele de mare, oua si lapte cu continut scazut de grasimi si produse lactate ‘’, adauga dermatologul Proca Ancuta.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

piele junk food bauturile carbogazoase ceaiuri fresh legume fructe
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2457 (s) | 34 queries | Mysql time :0.030960 (s)