News Flash:

Care sunt sursele alimentare de probiotice la care nu te-ai gandit

25 Septembrie 2017
1081 Vizualizari | 0 Comentarii
Iaurtul este cel mai cunoscut aliment care contine probiotice, insa nu este singurul. Mai sunt si altele care prin compozitia lor de bacterii si drojdii, ajuta la imbunatatirea sanatatii tractului digestiv.
Mai poti beneficia de efectele pozitive ale probioticelor din cel putin 8 surse. 
Kefir
Kefirul are un aport mult mai mare de probiotice decat iaurtul. Mai mult, este singurul care contine kefiran, un prebiotic cu puternice efecte antimicrobiene. Kefirul poate fi consumat la micul dejun, dar este si o excelenta gustare intre mese.
Varza murata
Varza murata nu doar ca este ajuta sistemul digestiv prin probiotice, dar este foarte bogata in fibre, vitamina C, B si K. Probioticele nu se pierd nici prin tratament termic, doar se reduc, insa efectele sunt la fel de pozitive. 
Kimchi
Kimchi este o mancare traditionala coreeana care are in compozitie legume lasate la fermentat, in special varza chinezeasca. Pe langa aceasta mai sunt adaugate praz, ridiche, castravete, ginseng, usturoi, ardei iute cayenne si frunze de mustar indian.
Muraturi
Atat muraturile in otet, cat si cele in saramura sunt surse bune de probiotice, fiind de un real ajutor pentru o digestie buna. De aceea si acompaniaza mesele la care se consuma multa carne sau alte alimente grele.
Tempeh
Tempeh este un preparat traditional indonezian realizat din boabe de soia lasate la fermentat. Se vinde sub forma de prajitura. Datorita faptului ca fermentarea boabelor de soia este facuta printr-un proces controlat, tempeh este o sursa buna de proteine, vitamine si fibre. Este folosita, la fel ca tofu, de dieta vegetarienilor pentru a substitui carnea.
Kombucha
Kombucha este o bautura rezultata din fermentarea ceaiului negru care contine probiotice benefice sistemului digestiv. Totusi, din cauza faptului ca probioticele nu rezista procesului de pasteurizare, nu este atat de cautata pentru proprietatile sale.  
Miso
Miso este un preparat traditional japonez obtinut prin fermentarea boabelor de soia, cu orz, orez brun si alte cereale. Rezulatul este o pasta care se poate consuma ca atare sau poate constitui o garnitura pentru preparate din carne. De asemenea, este baza pentru celebra supa miso.
Unele branzeturi
Branza nu este doar o buna sursa de calciu, ci si de prebiotice. Nu toate sortimele au acest beneficiu, dar puteti sa va bazati de gouda, mozzarella, cheddar si cottage cheese. 
sursa: gustarte.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aliment probiotice bacterii drojdii kefir varza murata kimchi muraturi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1636 (s) | 23 queries | Mysql time :0.025628 (s)