News Flash:

Care sunt proteinele bune si care sunt cele rele

20 Ianuarie 2014
3208 Vizualizari | 0 Comentarii
Oasele, muschii, pielea si celulele corpului au nevoie de proteine. Cum corpul nostru nu poate depozita proteinele asa cum depoziteaza carbohidratii, trebuie sa ne asiguram ca mancam suficiente in ficare zi. Insa, toate proteinele sunt la fel?
Alexa Schmitt, nutritionist la Spitalul General Massachusetts spune ca ceea ce face o proteina buna sau rea este continutul de grasimi saturate.
Proteinele bogate in grasimi saturate cresc nivelul colesterolului si maresc riscul bolilor de inima.
Citeste si: 6 bombe calorice 
Majoritatea adultilor au nevoie de 40-65 de grame de proteine pe zi.
Cele mai importante surse de proteine bune:
-         Carnea: nutritionistul spune ca friptura si carne de pui cu piele contin multe proteine insa sunt bogate in grasimi saturate. 170 de grame de friptura, contin aproape toata cantitatea de proteine de care ai nevoie zilnic, dar contin de asemenea si 75% din cantitate zilnica de grasimi saturate. Schmitt recomanda moderatia: ”incercati sa mancati carne doar o data sau de doua ori pe saptamana”.
 Carnea slaba: din fericire exista si variante cu mai putina grasime pentru carnivori. Puiul, curcanul, pestele si vita sunt bogate in proteine dar contin putine grasimi saturate.
-         Soia: nutritionistul spune ca soia contin multe proteine si putine grasimi saturate.
-         Vegetalele: lintea si fasolea contin 20-25 g proteine/100 g. Lintea este bogata in fibre, fier, magneziu, fosfor si contine foarte putine grasimi. Fasolea are in plus calciu si potasiu. Mazarea contine 9 g de proteine/100 g.Sursa excelenta de proteine, ciupercile au marele merit ca se prepara rapid, au consistenta asemanatoare carnii si pot fi incluse intr-o multime de combinatii de mancaruri si/sau salate.
-         Migdalele contin 8 g proteine/100 g. Sunt bogate si in vitamina E, un antioxidant care previne dezvoltarea celulelor canceroase.
-         Lactatele: sunt o buna sursa de proteine, insa unele contin multe grasimi saturate. Nutritionistul recomanda variantele cu mai putine grasimi: urda, iaurtul grecesc. (sursa: doctorulzilei.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

proteine carbohidratii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2148 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059358 (s)