News Flash:

Care sunt grasimile bune si grasimile rele

6 Februarie 2014
1410 Vizualizari | 0 Comentarii
Intr-un mod eronat avem impresia ca grasimile trebuie eliminate din alimentatie, nu-i asa; ele se împart însa, în doua categorii: grasimi bune si grasimi rele.
Sa învatam împreuna cum sa facem diferenta între grasimile bune, necesare organismului si cele rele, pe care trebuie sa le evitam.

Vezi si: 6 bombe calorice
 
Grasimile saturate
Acestea sunt grasimi rele care trebuiesc limitate pentru ca duc la cresterea colesterolului rau si cresc risc de a dezvolta diabet de tip II. Grasimile saturate se gasesc în produsele lactate, carne, fructe de mare  dar si în uleiul de palmier si de cocos. Consuma lapte degresat pentru a te bucura de nutrientii sai si pentru a evita aportul de grasimi rele.
Grasimile nesaturate
Desi sunt considerate grasimi bune, cele care sunt lichide la temperatura camerei (uleiul de masline), mai sunt si grasimi nesaturate trans care sunt considerate nocive si le recunosti prin faptul ca sunt solide la temperatura camerei (untul).
Principalele doua tipuri de grasimi nesaturate sunt cele mononesaturate si cele polinesaturate.
Grasimile polinesaturate
Acestea sunt grasimi bune, care ajuta la scaderea nivelului total al colesterolului si care se gasesc în nuci, seminte, uleiuri vegetale si în pestele gras. In categoria grasimilor polinesaturate sunt inclusi si acizii grasi esentiali Omega 3 si Omega 6, pe care corpul nostru nu îi produce si pe care trebuie sa îi  luam din alimentele pe care le consumam.
Grasimile monosaturate
Acestea au rolul de a scadea nivelul colesterolului ”bun” si de a-l scadea pe cel al colesterolului ”rau”. Principala sursa de grasimi monosaturate din alimentatie este reprezentata de uleiul de arahide, uleiul de rapita,  uleiul de masline, seminte si avocado.

Vezi si: Sfaturile Dr. Oz: De ce este recomandat sa eviti produsele fara grasimi?
 
Grasimile trans
Sunt foarte nocive si se gasesc în cele mai multe alimente procesate si prajite. Grasimile trans cresc nivelul colesterolului total; scad nivelul celui bun si îl cresc pe al celui rau. Chiar daca producatorii nu trec pe eticheta faptul ca produsul contine grasimi trans din cauza cantitatii mici, faptul ca se gaseste în multe dintre alimentele pe care le consumam rezulta un aport considerabil. Iti dai seama ca un produs contine acest tip de grasimi daca pe eticheta este trecuta mentiunea hidrogenat.

Colesterolul
De cele mai multe ori este privit drept o grasime rea, desi colesterolul se împarte la randul sau în 2 categorii, colesterolul bun (HDL, combate depunerile de calcar de pe peretii vaselor) si colesterolul rau (se depune pe peretii vaselor de sange si duce la arterioscleroza). Daca valoarea colesterolului din sange creste nivelul de 200 mg/dl, doctorul trebuie sa îti precizeze care nivel este mai ridicat, ca sa stii daca ai motive de îngrijorare sau nu.
Daca ai nelamuriri despre grasimile bune si grasimile rele, nu ezita sa ne iei la întrebari în comentarii, mai jos! Cosmopolitan.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimile nesaturate colesterol
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2114 (s) | 34 queries | Mysql time :0.059016 (s)