News Flash:

Cand vizita la coafor poate fi fatala

8 Iulie 2019
487 Vizualizari | 0 Comentarii

Un barbat din Marea Britanie s-a aflat la un pas de moarte dupa ce a suferit un accident vascular cerebral, la scurt timp dupa o vizita la un salon de infrumusetare unde a beneficiat de servicii de spalat pe cap si tuns. Britanicul a dat in judecata coaforul, sustinand ca in timpul procedurii gatul sau nu a fost protejat suficient, si a obtinut 90.000 de lire in urma semnarii unei intelegeri pentru evitarea procesului, informeaza AFP citand editia de luni din The Times.  Dave Tyler, in varsta de 45 de ani, din Brighton (sud), a apelat in 2011 la serviciile unui salon de infrumusetare local, iar la doua zile dupa aceea s-a prabusit in timpul unei sedinte. El a fost transportat de urgenta la Spitalul National de Neurologie si Neurochirugie din Londra unde a fost intrebat daca se tunsese recent.

Potrivit medicilor, britanicul a suferit din cauza fenomenului numit "sindrom al salonului de infrumusetare" care se manifesta in urma intinderii excesive a gatului si a aplecarii capului prea mult catre spate, in vasul pentru spalat, fapt ce exercita o presiune prea mare asupra unei artere, intrerupand astfel oxigenarea creierului. Acest lucru ar fi provocat formarea unui cheag care a condus la atacul cerebral suferit de Tyler. Desi se manifesta rar, acest sindrom este studiat de oamenii de stiinta, iar cazurile care apar sunt raportate in publicatiile de specialitate de mai bine de un deceniu, arata cotidianul britanic care mentioneaza doua cazuri, unul petrecut in Poole (sudul Angliei) in anul 2000 si un altul din San Diego, Statele Unite, ce a avut loc in ianuarie 2014.

In urma atacului cerebral, Dave Tyler, tata a doi copii, a petrecut trei luni in spital, iar in prezent se deplaseaza cu ajutorul unui baston si nu va mai putea conduce autovehicule deoarece sufera de tulburari de vedere. "Sindromul salonului de infrumusetare" a fost diagnosticat pentru prima data de medici neurologi din Statele Unite dupa ce mai multe femei au suferit atacuri cerebrale in urma vizitelor la coafor. Pacientele s-au plans de diverse simptome - ameteala, perturbarea echilibrului si amorteala - dupa ce fluxul sangelui catre creier a fost redus ca urmare a hiperextensiei gatului spre spate, catre vasul pentru spalat parul. In cazul celor care au fost afectate de acest sindrom, patru din cinci au suferit atacuri cerebrale care au dus la efecte neurologice permanente, arata Daily Mail.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

salon pericol infrumusetare aplecare gat hiperextensie creier
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2210 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014880 (s)