News Flash:

Cand devine periculos consumul de peste

12 Martie 2013
2348 Vizualizari | 0 Comentarii
Gras, slab, oceanic sau de crescatorie, pestele consumat de doua ori pe saptamana  iti imbogateste meniul cu proteine superioare si cu acizii grasi Omega-3. Adica iti da energie si pofta de viata.
Daca ar fi sa dam crezare tuturor stirilor legate de continutul de mercur din pestii oceanici, atunci ar trebui sa uitam de macrou, ton, pastrav si alte specii, care fac cu ochiul in magazine. Pestele oceanic, fructele de mare, scoicile sunt adevarati „bureti“ care absorb mercurul si alte substante toxice din apa.
Sa mai mancam peste sau nu?
Cu siguranta da, spune nutritionistul Corina Zugravu. Putem consuma la discretie carne de peste autohton si pana la de trei ori pe saptamana peste oceanic. Femeile insarcinate pot limita la o data- doua ori pe saptamana! E adevarat ca mediul in care se dezvolta pestii este poluat de tot felul de deseuri si de substante aruncate de oameni, dar, daca este consumat cu moderatie, pestele din mari si oceane nu-ti poate face niciun rau. Dimpotriva, beneficiile unei alimentatii care include carnea de peste sunt multiple.
De ce nu macrou in fiecare zi
Ideea ca te expui riscului de a face cancer (din cauza mercurului continut), daca mananci carne de peste, este o realitate, dar nu atat de inspaimantatoare daca limitezi consumul. Nutritionistul nostru ne explica exact cum stau lucrurile. Printre substantele poluante aruncate in mari si oceane se gaseste si mercurul, care este transformat in metil-mercur in corpul pestilor. Daca este ingerata in cantitati mari, aceasta substanta afecteaza ficatul si rinichii, are efecte toxice asupra sistemului nervos central si poate duce la malformatii ale fatului (daca pestele este consumat de o femeie insarcinata).
De regula, metil-mercurul se gaseste la rapitori si se depoziteaza in partile grase ale pestilor. Deci cu cat sunt mai grasi, cu atat riscul e mai mare. Paradoxul este ca tocmai pestii grasi (cum este macroul) ne furnizeaza acizii grasi Omega-3.
Corina Zugravu spune ca femeile insarcinate ar trebui sa evite pestii care depoziteaza  mai mult metal-mercur: pestele-spada, macroul, rechinul.
De aceea, oamenii de stiinta recomanda celorlalte persoane un consum moderat de peste oceanic (maximum trei portii pe saptamana).
Un motiv pentru care ar trebui sa limitezi consumul de peste oceanic, pe langa cel al continutului de mercur, este si acela al nivelului ridicat de colesterol si de sodiu.
Iata cele mai consistente motive ca sa alegi carnea alba:
- are o concentratie ridicata de proteine, din cele de clasa superioara, necesare pentru a asigura macar 25% din necesarul zilnic de proteine pentru un adult, sau 50-75% din ratia zilnica de care are nevoie un copil sau o femeia insarcinata (la un consum aproximativ de 200 de grame de carne de peste, de trei ori pe saptamana).
-completeaza nivelul devitamine (contine multa vitamina D, antirahitica, vitamina A, pe cele din complexul B, dar sielemente minerale - mult fosofor, potasiu, magneziu, seleniu, fier, cupru, iod si fluor, in pestele de mare);
- este bogata in acizii grasi Omega 3, acele grasimi sanatoase, cu multiple roluri in organism (de la functionarea sistemului nervos la cea a vederii, intra in structura peretilor celulari, regleaza tensiunea si coagularea sangelui, mentin sanatatea inimii etc).
Cum recunosti pestele proaspat
Ca sa fie bun de consum, pestele trebuie sa aiba carnea rigida, dar atunci cand o apesi ea sa-si poata reveni la forma initiala. Ochii sa fie limpezi, nu tulburi, iar branhiile trebuie sa fie rosii. Evita pestele care are pielea acoperita de o mazga albicioasa, iar mirosul sau este dubios. (sursa: clicksanatate.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2017 (s) | 23 queries | Mysql time :0.059348 (s)