News Flash:

Burta ta arata de parca ai fi insarcinata in 3-4 luni, desi tii dieta si faci sport? Iata de ce afectiune ai putea suferi

3 Octombrie 2015
37867 Vizualizari | 0 Comentarii
Uneori, ti se pare ca arati de parca ai fi insarcinata in 3-4 luni, desi esti atenta la ceea ce mananci si faci sport? Sau poate ai nascut, dar chiar daca a trecut ceva timp, burta se incapataneaza sa ramana? Este posibil sa suferi de diastatis recti, numita si diastaza abdominala sau separatia muschilor abdominali drepti.

Muschii abdominali drepti sunt cei situati de-o parte si alta a liniei mediane a abdomenului. Sunt muschi lungi, cu fibre verticale, cei care dau aspectul de "patratele" la sportivi.

In timpul sarcinii, acesti muschi se alungesc si se departeaza pentru a face loc uterului sa se extinda si, teoretic, diastaza se ingusteaza in mod natural in primele saptamani dupa nastere. Practic insa, la o buna parte dintre femei (intre o treime si doua treimi in cazul celor aflate la a doua sarcina), acesti muschi raman departati si dupa nastere. Asta face ca desi ai ajuns la greutatea de dinainte de sarcina, burta ta sa semene in continuare cu cea a unei femei insarcinate.

Aceasta afectiune nu este proprie doar mamelor ci si supraponderalilor si sportivilor si atletilor care nu executa corect sau protejat miscarile de fitness.

Este foarte posibil sa aveti diastaza daca:
- aveti mai mult de un copil,
- aveti dureri de spate,
- aveti tulburari de tranzit,
- aveti buricul partial sau complet in afara,
- desi cantariti tot atat sau poate chiar mai putin decat inainte de sarcina, hainele nu va incap confortabil in talie.

Cum poti verifica daca suferi de diastatis recti

Este extrem de simplu sa afli daca te confrunti cu aceasta problema. Trebuie doar sa stai culcata, cu picioarele indoite si talpile pe sol. Du-ti o mana la ceafa si ridica-ti usor capul, cu barbia spre piept. Plimba-ti apoi degetele de la mana, lipite, in pozitie perpendiculara, de-a lungul abdomenului. Incepe de deasupra buricului si mergi asa cu degetele pe linia mediana in jos, spre pelvis. Daca muschii abdominali drepti sunt departati, vei simti la un moment dat un gol. Daca acest gol este mai mare de 2 cm, atunci suferi de diastaza abdominala.
Se poate verifica acest lucru si cu ajutorul unei ecografii.

Ce puteti face

Chiar daca a trecut o vreme de la nastere, sunt sanse bune sa va refaceti. Pentru asta:
- purtati centura postnatala,
- nu faceti abdomene sau alte activitati fitness fara protectie,
- nu va ridicati din pat decat dupa ce va rasuciti pe o parte,
- aplecati-va si "sugeti burta" cand ridicati greutati,
- lucrati in special muschii transversali (corsetul interior) si nu dreptii,
- cautati mai multe informatii despre tehnica Tupler, inventata de o asistenta medicala, educator de nastere si instructor de fitness.

Daca nimic din cele de mai sus nu rezolva problema, cereti parerea unui chirurg: ar putea fi vorba si de hernie ombilicala.
In ceea ce priveste exercitiile pentru abdomen, evita-le pe cele care implica ridicarea umerilor sau a spatelui de la sol. Chiar si unele pozitii yoga sau pilates pot face rau.

Recuperarea poate dura doar 2-3 luni sau poate dura un an, in functie de cat de departati sunt muschii. Insa chiar si dupa aceea, orice revenire la exercitiile clasice pentru abdomen ar putea duce din nou la separarea muschilor abdominali drepti.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

burta diastatis recti diastaza abdominala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1861 (s) | 23 queries | Mysql time :0.036886 (s)