News Flash:

Bun si rau pentru inima

31 Martie 2011
3506 Vizualizari | 0 Comentarii

In urma cu un deceniu, cei care din diferite motive nu se puteau hrani sanatos erau sfatuiti sa ia zilnic multivitamine si, eventual, antioxidanti. Se credea atunci ca aceste suplimente compenseaza carentele din alimentatie si protejeaza inima

Insa, potrivit cardiologului american Arthur Agatston, cele mai recente studii au contrazis multe dintre lucrurile care atunci pareau cele mai bune abordari. In prezent s-a ajuns la concluzia ca antioxidantii, sub forma de supliment, nu au ce cauta in dieta zilnica, obligatoriu fiind insa, pentru o inima sanatoasa, uleiul de peste. Iata ce este bun pentru inima si ce trebuie consumat cu moderatie:

1. Ulei de peste
Este poate singurul supliment ce ar trebui luat zilnic, studiile aratand ca acizii grasi omega 3 au rol protector. Peste Ocean acest supliment este recomandat cu toata caldura, mai ales pentru ca pestele proaspat poate contine mari cantitati de mercur. In aceste conditii, suplimentul de ulei de peste devine cea mai sigura optiune. 

10 beneficii ale uleiului de peste

Cardiologul recomanda cate un gram pe zi, mai ales daca exista risc de boli de inima, sau 2 pana la 4 grame, daca nivelul trigliceridelor este mare. 

2. Vitamina D
Desi nu trebuie luata zilnic, in caz de deficienta de Vitamina D se recomanda cate 1.000 IU zilnic, insa numai daca alimentele fortifiate nu si-au facut efectul si nici plimbarea afara, timp de 10 - 15 minute, fara umbrela sau palarie, nu pare sa aiba efect. 

3. Resveratrol
Acest nutrient care se gaseste in pielita strugurilor rosii si in vinul rosu este benefic, insa nu se recomanda a fi administrat zilnic inca. Studiile in acest sens se afla in plina derulare. 

Resveratrolul te protejeaza de bolile cardiovasculare si iti prelungeste viata. Vezi care sunt cele mai bune surse de resveratrol

10 alimente care fac bine inimii

In ultima vreme, sofranul si-a castigat o reputatie din ce in ce mai buna. Insa, ca si in cazul resveratrolului, e prea devreme pentru a se recomanda administrarea sa zilnica, sub forma de pilule. 

4. Antioxidanti sub forma de suplimente
Oricat ar fi de buni, au si ei limitele lor, asa ca nu sunt recomandati pentru administrarea zilnica, pentru sanatatea inimii. 

Un studiu de anvergura, realizat pe mii de subiecti carora li s-au administrat suplimente de Vitamina E, C si betacaroten, a concluzionat chiar ca antioxidantii sunt periculosi in cantitati mari. 

5. Vitamine din complexul B
Daca nu exista o deficienta confimata de medic, nici aceste vitamine nu trebuiesc luate zilnic. Initial se credea ca acidul folic, Vitamina B6, B12 sunt benefice administrate zilnic, insa exaltarea initiala a trecut repede, studiile nereusind sa confirme ca aceste vitamine aduc beneficii sistemului cardiovascular. 

Potrivit cardiologului Arthur Agatston, o alimentatie variata si bogata in nutrienti ramane cea mai buna vitamina. Daca antioxidantii sub forma de suplimente sunt periculosi, cei continuti de alimente sunt benefici, asa ca nu exista restrictii. 

Recomandarile generale referitoare la legume, fructe si cereale integrale raman in picioare, cu mentiunea ca intr-o farfurie ar trebui sa existe, pe cat posibil, toate culorile. E una dintre recomandarile care promite sa nu se schimbe, indiferent de cate studii se vor face.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

protejeaza inima vitamina d resveratrol
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1570 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013999 (s)