News Flash:

Bulgurul, alimentul ieftin excelent in cura de slabire

2 Aprilie 2018
9496 Vizualizari | 1 Comentarii
bulgur
Bulgurul este compus din boabe de grau integral pisate, vandute de cele mai multe ori prefierte. Bulgurul este o sursa excelenta de proteine vegetale, fibre si glucide complexe si are efect remineralizant, eficient pentru tranzit.
Acest ingredient se regaseste frecvent in salatele arabesti numite tabbouleh, dar poate la fel de bine sa fie folosit in numeroase preparate culinare, cum ar fi ardeii umpluti, sarmalele, supele sau pilaful. 

Orezul, un aliment excelent pentru intarirea sistemului imunitar 
Bulgurul este un derivat al graului care contine o mare parte din invelisul celulozic, asadar fibre, minerale si proteine.
Se stie azi ca un consum de cereale integrale cu indice glicemic scazut prezinta beneficii reale pentru sanatate si indeosebi:
Un risc mai mic de dezvoltare a maladiilor cardiovasculare, a greutatii in exces si a diabetului 
Prezenta de fibre si de micronutrienti protectori (compusi polifenolici) contribuie si ea la prevenirea cancerului 
Bulgurul, datorita fibrelor sale variate, creste in mod natural viteza tranzitului si are un impact pozitiv asupra cancerului digestiv. Bulgurul este un excelent furnizor de:  carbohidrati complecsi (18,5 g la suta de grame de bulgur fiert), care contribuie la ameliorarea satietatii si la reglarea naturala a greutatii; fibre (4,5 g la suta de grame), care sunt implicate in prevenirea constipatiei; minerale esentiale (magneziu, fier, potasiu etc.), a caror concentratie este de trei ori mai mare decat in paste sau in orezul alb si care asigura functionarea optima a organismului; vitamine (B6, B9), care au rol in metabolizarea alimentelor in energie si care previn scaderea nivelului de homocisteina, un aminoacid care protejeaza vasele de sange, potrivit adevarul.ro. 

Consumul de orez in cantitati mari a fost asociat cu expunerea la arsenic 
Bulgurul seamana la gust cu orezul sau cuscusul si este foarte usor de preparat, mai ales daca il cumparati prefiert. E de ajuns sa-l puneti  in apa clocotita timp de 10 minute, apoi sa-l scurgeti. Se potriveste de minune in combinatie cu legumele sotate sau poate fi adaugat in salate. 
De asemenea, bulgurul poate fi ingredient principal intr-o placinta delicioasa cu ou, zarzavat si ceapa tocata. Bulgurul contine o parte din invelisurile externe ale bobului, fiind asadar preferabil sa-l alegeti pe cel care provine dintr-o cultura biologica, pentru a limita prezenta unor reziduuri de pesticide.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bulgurul prefierte proteine vegetale fibre glucide tranzit tabbouleh
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Calin  | #3981
Pentru a obţine un succes, trebuie să crezi în tine însuţi, să faci ceea ce trebuie făcut, când trebuie făcut, şi să continui până când reuşeşti. Asta scrie celebrul Colin Turner în cartea ”Născut pentru succes”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: mcalin007@gmail.com
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1874 (s) | 23 queries | Mysql time :0.046088 (s)