News Flash:

BOLI GRAVE cauzate de lipsa odihnei

15 Mai 2014
2260 Vizualizari | 0 Comentarii
Cancerul, bolile cardiovasculare, diabetul zaharat de tip 2, infectiile, obezitatea – toate au o legatura directa cu programul haotic de odihna pe care l-au adoptat tot mai multi dintre noi in ultimii ani, atrag atentia specialistii.
Ceasul intern, biologic, determina modificari uriase in corpul uman. Daca nu ne sincronizam activitatile de peste zi cu el, atunci acesta afecteaza starea de alerta, dispozitia, forta fizica si chiar creste riscul de infarct in fiecare zi. Explicatia o ofera modul in care am evoluat vreme de miliarde de ani: am fost activi ziua si ne-am odihnit noaptea.

Vezi si: Ce este apneea de somn?
 
Oamenii de stiinta subliniaza ca stilul modern de viata si societatea de 24 de ore din 24 au facut ca omul modern sa traiasca „impotriva ceasului biologic“, ceea ce, evident, are consecinte dintre cele mai nefaste asupra noastra.
„Oamenii dorm astazi cu una-doua ore mai putin pe noapte decat acum 60 de ani. Suntem o specie extrem de aroganta. Simtim ca putem abandona patru miliarde de ani de evolutie si sa ignoram faptul ca am evoluat atata vreme intr-un ciclu noapte-zi, lumina-intuneric, alerta-odihna“, subliniaza profesorul Russel Foster, de la Universitatea Oxford, citat de BBC.
Este o problema a intregii societati moderne, avertizeaza, la unison, specialistii. „Este o situatie acuta la adolescenti, dupa parerea mea, scrie adevarul.ro. Am intalnit copii care nu dormeau decat luand somniferele parintilor seara. Iar dimineata dadeau peste cap trei cutii de Red Bull“, spune Foster.
Lumina albastra

Vezi si: Lipsa somnului ne urateste
 
Unul dintre motivele pentru care nu acordam suficient timp somnului este tehnologia moderna. „Lumina este cel mai puternic element de sincronizare a ceasului biologic al omului. Becurile economice, la fel ca ecranul smartphone-ului, tabletei si computerului emit un nivel crescut de lumina albastra de la capatul spectrului, adica fix acel tip de lumina care actioneaza cel mai negativ asupra ciclului somn-veghe. Expunerea la lumina seara, mai ales la cea de unde scurte si albastra, va reseta, pur si simplu, ritmul circadian cu o ora mai tarziu. Va amana, practic, eliberarea hormonului melatonina, care ne ajuta sa adormim si ne va face un calvar trezitul de dimineata“, completeaza profesorul Charles Czeisler, de la Universitatea Harvard.

Vezi si: Ritualul perfect pentru un somn odihnitor
 
Nevoia de mai mult somn
Cercetarile genetice moderne arata ca viata traita impotriva ceasului biologic distruge, intr-adevar, sanatatea.
Aproximativ 10% din ADN-ul uman are un tipar de activitate setat pe 24 de ore. Dar tot ritmul normal poate fi usor dat peste cap de somnul prea putin si de munca in ture de noapte.
Experimentele de pana acum au demonstrat ca oamenii devin prediabetici, adica dobandesc toate manifestarile metabolice care anunta iminenta diabetului, dupa numai cateva saptamani de munca in ture de noapte.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

lipsa somnului odihna cancerul bolile cardiovasculare infectiile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2709 (s) | 23 queries | Mysql time :0.040066 (s)