News Flash:

Beneficiile vitaminei K2

5 Ianuarie 2011
5998 Vizualizari | 0 Comentarii
Soia fermntata este o importanta sursa de vitamina K2
Cu exceptia asiaticilor, in randul celorlalti locuitori ai planetei gasim foarte multi care au deficienta de vitamina K2. De ce sunt asiaticii mai norocosi? Pentru ca sunt mari consumatori de soia, care in restul lumii nu se bucura de prea mare popularitate.

Vitamina K2 naturala este produsa de diferite specii de bacterii. Alimentele fermentate, precum branza, sunt alegeri bune ca sursa naturala de vitamina K2. Aceste alimente au insa un nivel relativ scazut de vitamina, necesitand un consum mare. Cea mai buna pentru aceasta vitamina este mancarea traditionala japoneza Natto, obtinuta din soia fermentata. Acest fel de mancare este foarte bogata in vitamina K2 naturala.


Previne depunerea calciului pe artere
Un aport alimentar insuficient de vitamina K2 creste riscul de depunere a calciului la nivelul arterelor, ducand la artere inelastice, rigide si de legare ineficienta a calciului in oase, ducand la oase fragile. Acest lucru a fost demostrat prin cercetari privind activarea sau inactivarea proteinelor din oase si din peretii vaselor arteriale.


Persoanele care sufera, atat de boli cardivasculare, cat si de osteoporoza, prezinta o lipsa de calciu. In multe cazuri, calciul a fost gasit depozitat pe peretii vaselor de sange - rezultand artere rigide si fragile - fiind insuficient in oase si afectand astfel rezistenta si densitatea lor.


Prin urmare, nu este suficient sa consumam cantitatea necesara de calciu, ci este nevoie si de o distribuire si utilizare corespunzatoare a mineralului in corp. O cantitate mica de calciu poate duce la oase friabile, iar o cantitate mai mare imbunatateste sanatatea oaselor, dar duce la calcifierea arterelor, rezultand o proasta circulatie a sangelui, cu cresterea riscului de boli cardiovasculare.


Conform ultimelor studii, calcifierea arterelor si lipsa calciului din oase poate fi un rezultat al insuficientei de vitamina K2 in urma unui regim alimentar neadecvat.


Spanacul, broccoli, varza, varza de Bruxelles, fasolea verde, sparanghelul, napii, mazarea, morcovii si conopida sunt surse excelente de vitamina K2, alaturi de iaurt. Surse de vitamina K2 sunt si galbenusul de ou, ficatul, anumite tipuri de branza.


Citeste si:


Vitamina B12 imbunatateste memoria


Vitamine care nu trebuie sa lipseasca din dieta femeilor trecute de 50 de ani


Ce stim si ce nu prea stim despre vitamina C


 


alimentele fermentate soia fermentata oase fragile osteoporoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1454 (s) | 35 queries | Mysql time :0.017792 (s)