News Flash:

Beneficiile stretchingului. Vezi si cateva exercitii

11 Noiembrie 2011
2392 Vizualizari | 0 Comentarii

Stretchingul (intinderi) poate fi practicat oricand si oriunde, deoarece nu necesita niciun fel de dotare speciala sau echipament. In plus, pe langa faptul ca se invata extrem de usor si rezultatele se vad doar dupa cateva sedinte de antrenament, acest tip de exercitii se adreseaza tuturor persoanelor, indiferent de varsta, sex sau nivel de pregatire fizica.

Fiecare sesiune de stretching trebuie sa inceapa cu efectuarea unor exercitii usoare, care sa solicite musculatura si ligamentele treptat, nu brusc. Printre beneficiile stretchingului se numara: imbunatatirea performantelor fizice generale ale organismului, reducerea severitatii durerilor menstruale, reducerea riscului de accidentare la nivelul articulatiilor, muschilor si tendoanelor, reducerea tensiunilor si durerilor muscular dupa effort, ameliorarea mobilitatii.

In timpul exercitiilor de stretching nu trebuie efectuate alte miscari, intrucat exercitiile pot deveni ineficiente si chiar dureroase, putand conduce la intinderi musculare. Acestea trebuie effectuate intr-o camera bine aerisita sau chiar in natura. Iata cateva exercitii de stretching:

Pentru gat
Din pozitia corpului sezand incrucisat, cu spatele drept, puneti o mana pe umar, iar cu cealalta prindeti usor tampla opusa si duceti lent capul spre lateral, pastrand privirea in fata. Apoi repetati exercitiul si cu cealalta tampla.

Pentru brate
1. Sezand, cu picioarele incrucisate (ca si cum ati sta „turceste"), ridicati ambele brate deasupra capului, si prindeti un cot cu mana opusa, tragand usor de el timp de cateva secunde. Apoi lasati unul dintre brate pe langa corp si cotul opus ridicat deasupra capului, astfel incat sa va prindeti mainile una de cealalta la spate. Mentineti cateva secunde, dupa care schimbati partea si o luati de la inceput.

2. Stand in picioare, departat, duceti un brat inainte, la nivelul umarului, iar cu mana opusa prindeti cotul si duceti lent bratul spre trunchi, unde mentineti cateva secunde, apoi schimbati bratul.

Pentru coapse
Fandati si mentineti pozitia 15-20 de secunde, timp in care duceti bratele sus si lipiti palmele. Nu uitati sa schimbati piciorul

Pentru coapse - partea posterioara
Stretchingul partii posterioare a coapsei poate fi realizat in felul urmator: in pozitia culcat dorsal ridicati lent un picior, in timp ce celalalt ramane pe loc. Duceti-l cat mai sus, tinandu-l perfect intins, dupa care reveniti incet la pozitia initiala si schimbati piciorul

Pentru partea interna a coapselor
Pentru a lucra partea interna a coapselor puteti sta culcat dorsal, cu spatele perfect intins pe saltea sau covor, iar picioarele le ridicati pana veti forma un unghi de 90 de grade cu corpul. Dupa ce ajungeti in aceasta pozitie departati picioarele apasand lent pe partea interna a acestora. Mainile vor sta fiecare pe un picior, ajutand si ele la efectuarea exercitiului.

Pentru partea externa a coapselor
Sezand, cu picioarele perfect intinse in fata si mainile pe langa corp, incrucisati un picior peste celalalt, care va avea rol de sprijin, si prindeti-l cu mana opusa, tragandu-l usor spre dumneavoastra. Sprijiniti-va si in mana care ramane pe langa corp, astfel incat sa fortati piciorul indoit si mai bine, apoi executati aceiasi miscare si pe partea opusa.

Pentru a se vedea rezultatele incercati sa mentineti fiecare pozitie timp de 15-20 de secunde si sa repetati fiecare exercitiu de doua-trei ori. Puteti face miscarile de stretching zilnic, chiar si de doua ori pe zi.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stretchingul beneficiile stretchingului pentru gat pentru brate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1413 (s) | 34 queries | Mysql time :0.016237 (s)