News Flash:

Beneficiile regimului Oshawa

24 Ianuarie 2012
9322 Vizualizari | 0 Comentarii

Regimul Oshawa este o dieta alimentara dezvoltata in scop terapeutic de celebrul medic japonez George Oshawa, fondatorul macrobioticii. Trebuie urmat zece zile, in cure de doua sau mai multe ori pe an, si ajuta corpul sa isi regleze toate functiile si sa se purifice.

Cura purificatoare impusa de regimul Oshawa presupune ca timp de zece zile sa se consume numai cereale yang - grau, orez, mei si hrisca. Este un regim destul de sever, dar si-a dovedit eficienta in timp, in eliminarea bolilor produse de excesul de energie yin, inclusiv tumorile. In plus, dupa cele zece zile, se realizeaza echilibrarea din punct de vedere energetic - yin-yang - un deziderat greu de atins in stilul de viata cotidian.

Pe durata regimului, graul, orezul, hrisca si meiul pot fi consumate in orice combinatie sau proportie, fierte sau coapte. Singurul lichid admis este apa plata, pura, iar singurul condiment ce poate fi utilizat este sarea. Spre exemplu, puteti manca orez fiert cu faina de grau, hrisca sau mei coapte, grau fiert impreuna cu faina de orez copt, hrisca fiarta impreuna cu faina de grau copt sau hrisca inmuiata in apa rece cu sare.

Pe langa faptul ca inlatura aproape orice boala, actiunea acestui regim este purificatoare - traseele energetice sunt curatate de multe „impuritati" ce ingreuneaza circulatia energiei prin corp. Se pot observa apoi efecte precum claritatea mintii, o digestie mult mai buna, glande hormonale reglate, ochi stralucitori, ten curat si luminos si mai ales pofta de viata si energie in corp. Nu trebuie uitat nici faptul ca persoanele corpolente vor scadea in greutate in jur de cinci kilograme.

Persoanele suferinde sau care, desi nu au simptome evidente, sunt incarcate preponderent cu o energie yin pot sa aiba, pe parcursul regimului, reactii fiziologice neplacute, cauzate de dezintoxicarea corpului. Continuand dieta, efectele neplacute vor disparea destul de repede. Pentru aceste persoane este recomandat ca regimul sa fie repetat de mai multe ori pe an, adica cele zece zile sa fie alternate cu trei-cinci zile de pauza, pana cand afectiunile dispar.
Chiar si cei sanatosi ar trebui sa recurga la cel putin doua astfel de regimuri Oshawa, de cate zece zile pe an, pentru o reimprospatare si o purificare generala a organismului, in special acum, in prag de iarna.

Grau, hrisca sau mei copt
Se spala foarte bine boabele de grau si se pun intr-o tigaie cu sare, in strat subtire, atat cat sa o acopere. Se pune pe foc puternic si se amesteca incontinuu cu o lingura de lemn. Este foarte important ca focul sa fie puternic, pentru ca bobul sa devina crocant si nu tare. Se coace pana cand boabele de grau plesnesc toate si isi schimba usor culoarea. Se verifica daca graul a devenit crocant si usor de mestecat. Trebuie sa aveti grija sa il luati de pe foc inainte de a se arde, deoarece incepe foarte rapid sa se inchida la culoare dupa ce s-a evaporat apa din boabele de grau.
Pentru hrisca sau mei se procedeaza la fel, insa acestea trebuie coapte fara a fi fost umezite in prealabil. In schimb, se adauga sarea umezita, pentru ca aceasta sa adere la boabele de hrisca sau de mei.

Turtite
Se macina fin graul pana devine faina, se face o coca din acesta, apa si sare, nici prea moale, nici prea tare. Se lasa circa doua ore sa stea si apoi se modeleaza turtite, care se coc fie in tigaie, fara ulei, la foc mic, fie in cuptor (care a fost incins din timp), iar tava in care se pun turtitele sau covrigeii trebuie sa fie si ea fierbinte. Se recomanda ca turtitele sa fie cat mai subtiri.

Se procedeaza la fel in cazul turtitelor din hrisca, dar cel mai bine este sa se prepare din faina de grau amestecata cu faina de hrisca sau/si cu faina de mei, faina de grau fiind in proportia cea mai mare.

Supa de orez cu galuste de grau
Dintr-o cantitate mica de faina de grau integral, apa si sare se face o coca moale (mai moale decat cea pentru turtite) si se lasa sa stea 15-25 de minute. Din aceasta se fac galuste rotunde si se pun in apa clocotita cu sare. Se fierb circa zece minute, dupa care se adauga orez sau faina de orez. Se mai fierb 10-15 minute, amestecand des pentru a nu se lipi. In loc de orez se poate folosi si hrisca.

Supa de taitei de hrisca
Se prepara din faina de hrisca macinata fin, sare si apa un aluat tare, care apoi se intinde cu facaletul pe o masa presarata cu faina. Se ruleaza apoi foaia obtinuta si se taie felii subtiri. Din aceste felii, cand se desfac, se obtin taitei, care se pun intr-o sita si se scutura de faina. Se mai tin un sfert de ora sa se usuce, apoi se fierb in apa clocotita cu sare timp de 10-15 minute. Optional se poate adauga si o mana cu orez pentru a face supa mai bogata.

Terci de grau si orez
Se pune apa cu sare la fiert. Cand clocoteste, se toarna, in ploaie, faina din grau integral si faina de orez, pana se obtine o consistenta de mamaliga moale. Lasati compozitia mai moale si nu puneti prea multa faina. Se fierbe circa 20-30 de minute, amestecand din cand in cand. Se poate realiza si numai din faina de grau sau numai din faina de orez. De asemenea, se poate realiza si terci din faina de mei sau amestecat cu faina de grau sau orez.

Terci de hrisca
Se prepara din faina de hrisca macinata peste care se toarna apa clocotita si sare. Se amesteca, obtinandu-se o compozitie moale, ce se lasa la umflat 15-20 de minute. Se observa apoi ca faina de hrisca a absorbit toata apa si terciul a devenit consistent, fiind gustos si hranitor.

Crema de orez
Se prajeste moderat orezul pana ce devine rumen. Se macina si se adauga trei pahare cu apa la patru linguri cu faina. Se fierbe totul aproximativ 25 de minute, adaugand apa daca mai este necesar. Se sareaza dupa gust.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

regimul oshawa george oshawa turtite
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1704 (s) | 23 queries | Mysql time :0.036024 (s)