News Flash:

Beneficiile nucilor caju

14 Iulie 2018
8275 Vizualizari | 0 Comentarii

Datorita continutului de omega 6, nucile caju crude are un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, iar continutul in substante minerale are efect de protectie asupra sistemului osos. Magneziul continut de caju (270 mg/100 g) poate diminua intensitatea migrenelor, poate reduce tensiunea arteriala si problemele de respiratie. Fosforul (375 mg/100 g) este important pentru sistemul osos si dinti. Nucile caju se pot consuma crude sau prajite, in diverse combinatii cu legume, sosuri, cereale si deserturi. Caju apare frecvent in bucatariile din Asia de Sud si Sud-Est. Originar din Brazilia, caju-ul este cultivat in zonele cu clima tropicala. Este destul de greu sa gasesti caju in coaja, deoarece coaja contine o substanta toxica care poate irita pielea (are efect asemanator otravei de iedera). Daca se intampla sa gasiti caju fara coaja in magazin, nu va faceti griji, cel mai probabil acestea au fost supuse unui proces comercial de prajire, care elimina aceasta rasina toxica.

In general, nucile sunt o sursa importanta de fibre, proteine​​, fitonutrienti, antioxidanti si grasimi nesaturate bune pentru inima. Ceea ce face caju unic este faptul ca o portie contine mai putine grasimi totale si mai multe grasimi saturate decat alte fructe cu coaja lemnoasa. Caju reprezinta o sursa buna de cupru, un nutrient implicat in activitatea antioxidanta a organismului, precum si mentinerea sanatatii pielii, parului si a tesutului conjunctiv. De asemenea, contin magneziu care joaca un rol important in sanatatea oaselor si a sistemului cardiovascular.

In timp ce prin prajirea nucilor are loc o imbunatatire a gustului, cercetatorii canadieni au descoperit ca acest proces creste activitatea antioxidanta in ce priveste caju-ul, potrivit unui articol publicat in Mai 2011 in Jurnalul de Chimie Agricola si Alimentara. Daca achizitionati caju, cititi eticheta si asigurati-va ca sunt in stare proaspata. Daca luati vrac, mirositi-le pentru a fi siguri ca nu sunt rancede. Alege sortimentul nesarat de caju daca este posibil (fie crude sau prajite), pentru a avea controlul asupra cantitatii de sodiu din produs si sariti soiurile indulcite care aduc cu ele exces de calorii goale si/sau a altor aditivi. Puteti include caju in alimentatie astfel: in combinatie cu cereale, in salate sau in piureuri; in diverse combinatii cu legume, sosuri si deserturi; pisati pentru a folosi ca un unt de nuci. Valorile nutritionale pentru 30 de grame de caju uscate si prajite nesarate: Calorii: 163 Kcal; Grasimi: 13.1 g; Carbohidrati: 9.3 g; Proteine: 4.3 g; Fibre: 1 g; Indice Glicemic: Scazut.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nuci caju beneficii grasimi fibre proteine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1537 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021242 (s)