News Flash:

Beneficiile consumului de fasole verde

8 Martie 2013
3335 Vizualizari | 0 Comentarii
Fasolea este o mancare extraordinara! Arata studiile si sutin raspicat specialistii. Este o sursa delicioasa de vitamine si proteine, nu contine multe grasimi, este ieftina – suficiente argumente ca ea sa joace un rol special in dieta. Iata de ce este considerata un aliment extraordinar si foarte important pentru regimul alimentar.
De ce insista specialistii sa ne indreptam atentia asupra acestui aliment si ne indeamna sa reconsideram un pic alegerile culinare daca nu consumam frecvent fasole? S-a dovedit ca aceasta are proprietati de scadere a colesterolului, de combatere a afectiunilor cardiovasculare, de reglare a nivelului glicemiei, de reducere a riscului de obezitate, scrie csid.ro.
Tot leguma vedeta in mediul rural te scapa de constipatie, hipertensiune, diabet de tip II si scade considerabil riscul de aparitie a cancerului.
Fasolea este cunoscuta sub forma de pastai sau boabe. In lume exista o mare familie de plante identificate prin faptul ca au pastai cu boabe. Unele, ca fasolea verde, se pot consuma si proaspete, cu tot cu pastaie. Alte pastai sau legume inrudite cu fasolea sunt lintea si mazarea. 
Fiecare dintre noi poate gasi un fel de fasole care sa-i placa. Este foarte adevarat ca celor mai multi oameni le plac doar pastaile de fasole verde. Indiferent de alegere, este bine de stiut ca fasolea joaca un rol important in gestionarea greutatii corporale. Motivatia este simpla: fasolea te satura repede, oferind o masa satioasa fara prea multe calorii. Altfel spus, te poti satura fara sa te ingrasi.
Continutul ridicat de fibre al fasolei regleaza glicemia, tinand astfel de foame si mentinad concomitent nivelul energetic. Exista dovezi promitatoare care arata ca fasolea ar putea contribui la impiedicarea aparitiei cancerului, cu precadere celor de pancreas, de colon, de san si de prostata.
Intr-un studiu a fost comparat raportul dintre consumul de fasole si numarul de cazuri de cancer inregistrate in 15 tari, iar analiza rezultatelor a demonstrat ca un consum ridicat de fasole este asociat cu un numar mai mic de cazuri de cancer de colon, de san si de prostata. Fasolea contine o categorie de fitoestrogeni numiti “lignani”, cu proprietati asemanatoare estrogenului.
Cercetatorii au emis ipoteza ca prin consumul ridicat de alimente cu un continut bogat de lignani se poate reduce riscul de aparitie a tipurilor de cancer asociate cu dezechilibrul de estrogen – mai ales cel de san. Lignanii ar putea avea si efecte chimiopreventive asupra tipurilor de cancer care afecteaza organele reproducatoare masculine.
Fasolea contine si o serie de compusi numiti “fitati”, despre care se spune ca previn aparitia unor tipuri de cancer digestiv. Studiile epidemiologice au aratat ca persoanele care consuma cantitati mari de fasole nu sunt la fel de predispuse la aparitia cancerului si se presupune ca acesta este partial si un rezultat al actiunii fitatilor din fasole.
Cert este ca fasolea verde, fasolea uscata si mazarea fac parte din aceeasi familie. Sunt larg raspandite pe piata si se gasesc des si in restaurante. Prin urmare, este usor sa atingi sau chair sa depasesti tinta recomandata privind numarul saptamanal de portii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fasolea dieta aliment extraordinar fasole
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1531 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014193 (s)