News Flash:

Beneficii mai putin stiute ale consumului de praz

21 August 2019
295 Vizualizari | 0 Comentarii

Prazul contine cantitati importante de vitamina A, C, B6, K, acid folic, fier, calciu, mangan. Vitamina A este esentiala pentru vedere si crestere, fiind în acelasi timp un bun imunoprotector. Atat vitamina A, cat si vitamina C, B6 ajuta organismul sa lupte împotriva infectiilor. Fierul transporta oxigenul catre tesuturi, organe si muschi, iar calciul si manganul mentin oasele si dintii sanatosi. Prazul, bulbul si partea de jos a frunzelor, are trei ori mai multa vitamina C si de 20 de ori mai mult fier decat aceeasi cantitate de mar. De asemenea, prazul contine mai mult fier si calciu decat broccoli. Pentru comparare, prazul are 59mg de calciu si 2,1mg de fier, iar broccoli contine 47mg Ca si 0,2mg Fe per 100g produs.

Prazul contine cantitati importante de polifenoli, flavonoide, acid galic, kampferol cu proprietati antioxidante si puternice beneficii cardiovasculare, ce ajuta la protejarea vaselor de sange, eliminand daunele moleculelor reactive de oxigen asupra lipidelor endoteliului vascular. Consumul de praz scade colesterolul si previne depunerea grasimilor pe peretii vaselor sanguine. Acidul folic, o alta vitamina a grupului B prezenta în cantitate suficienta în praz, este cardioprotectoare, întrucat intervine în reglarea nivelului de homocisteina, substanta – factor de risc pentru bolile de inima. Gratie continutului de antioxidanti prazul lupta eficient contra aterosclerozei, diabetului zaharat de tip 2, obezitatii, artritei reumatoide, inflamatiei alergice a cailor respiratorii. Este posibil, ca de rand cu usturoiul, prazul sa previna cancerul colorectal.

Prazul – ,,arma de aparare’’ contra virusurilor. Continutul înalt de vitamina A, C, B6, dar si fitonutrienti antioxidanti ofera prazului proprietati ,,antivirale’’, acesta fiind potrivit în alimentatie pentru prevenirea racelii, gripei si altor infectii virale de sezon. Consumul de praz în stari de raceala este un bun decongestionant nazal, desfunda nasul si trateaza rinita.

Supa de praz – remediu natural contra tusei. În caz de tuse si raceala, inclusiv la copii, un leac popular sfatuieste întrebuintarea siropului de praz si ceapa– deloc de mirat la cati compusi curativi are prazul. Siropul de praz este mai degraba o supa concentrata de praz, atat de vestita în bucataria engleza.
Exista dovezi ca ar trebui sa consumam zilnic cel putin o portie de legume ce vizeaza prazul, ceapa si usturoiul. Daca alegem prazul în meniu, atunci o portie ar însemna 1/2 cana de 240ml de praz tocat sau 1 cana de praz tocat adaugat în prepararea bucatelor.

Despre consumul de praz: Desi este gasit în comert pe tot parcursul anului, prazul este în sezon din toamna pana în prima parte a primaverii / Prazul, ca si ceapa sau usturoiul, se lasa sa stea timp de cel putin 5 minute dupa taiere (se activizeaza astfel enzime benefice pentru sanatate), dupa care se pune în bucate / Prazul are gustul mai fin, mai delicat si mai dulce decat ceapa, adauga o nota subtila bucatelor fara a înabusi alte arome. Se consuma bulbul de praz si partea inferioara a frunzelor, care contin vitamine si cei mai multi antioxidanti. Este bine sa adaugi prazul la sfarsitul procesului de gatire, alege prazul cu tulpini mai subtiri / Prazul se consuma pe cont propriu ca o garnitura sau se adauga în supe, tocane, mancaruri de cereale si omlete ca ingredient aromat. Se prepara scurt ca sa nu devina lipicios / Ca si alte legume, prazul este scazut în calorii, bogat în elemente nutritive si potrivit ca aliment în orice cura de slabire.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

praz beneficii infectii dinti calciu vitamine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1697 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021163 (s)