News Flash:

Bauturi care va ajuta sa dormiti mai bine

18 Iulie 2019
296 Vizualizari | 0 Comentarii

Inainte de culcare va puteti bucura de o bautura, dar sunt unele bauturi care pot distruge semnificativ calitatea somnului, atrag atentia specialistii care se bazeaza studii in domeniu.

In general, o treime din adultii din SUA nu beneficiaza de suficiente ore de somn, adica sub sapte ore pe noapte, potrivit datelor Centrului American pentru Controlul si Preventia Bolilor, citate de cnn.com. „Bauturile care contin cafeina sunt cu certitudine de ocolit pentru majoritatea persoanelor“ , a afirmat Jessica Garay Redmond, profesor asistent la Departamentul de Nutritie si Studii Alimentare de la Universitatea Syracuse din New York, potrivit adevarul.ro. Potrivit acesteia, nu toata lumea are aceeasi sensibilitate la cafeina, dar pentru unele persoane s-ar putea sa aiba nevoie sa excluda cafeina din alimentatie la un moment dat dupa-amiaza sau in mod cert inainte de cina pentru a se bucura de o odihna de calitate in timpul noptii. Cu alte cuvinte daca obisnuiti sa savurati o ceasca de cafea tarziu dupa-amiaza, la birou, este poate mai bine sa reduceti din cantitate. 

Un studiu restrans publicat in Journal of Clinical Sleep Medicine, in 2013, arata ca este bine sa nu se consume cafeina cu sase ore inainte de culcare. Redmond a adaugat ca unele teste genetice pot fi de ajutor in determinarea sensibilitatii la cafeina. Cafeina poate fi prezenta, de asemenea, in bauturi precum ceaiul, sucurile si ciocolata si poate fi tentanta consumarea lor. Insa pe lista bauturilor de evitat se inscrie si alcoolul. Intr-o prima faza acesta ne poate ajuta sa adormim, insa la atat se limiteaza beneficul adus. Pentru ca, tot alcoolul reduce dramatic calitatea odihnei pe timpul noptii determinandu-va sa va treziti obositi. In ceea ce priveste bauturile care promoveaza somnul de buna calitate, acestea sunt laptele cald, amestecat cu miere. Laptele este o sursa de triptofan, un aminoacid care, odata introdus in organism este descompus in doua substante asociate cu somnul: melatonina, care regleaza ciclul somnului natural si al trezirii si serotonina, care provoaca relaxare si somnolenta. Redmond mai spune ca nu are o rutina sepcifica inainte de culcare, dar ca are grija sa ramana hidratata pentru ca deshidratarea intrerupe somnul. O hidratare adecvata inseamna, potrivit Academiei Nationala de Ştiinte, trei litri si jumatate pe zi pentru barbati si doi litri si jumatate pentru femei.  

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

lipsa somn insomnie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1665 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015967 (s)