News Flash:

Barbatii care consuma alimente bogate in fibre isi prelungesc viata

17 Februarie 2011
2508 Vizualizari | 0 Comentarii

Cel mai amplu studiu pe aceasta tema a scos la iveala faptul ca exista o stransa legatura intre o dieta bogata in fibre si un risc scazut de mortalitate, nu doar de pe urma bolilor de inima, dar si din cauza bolilor infectioase ori respiratorii.  

Studiul, cerut de Guvernul SUA, a mai aratat ca o alimentatie bogata in fibre scade si riscul de mortalitate din cauza cancerului, in cazul barbatilor, nu si al femeilor, insa. O posibila explicatie ar fi aceea ca barbatii prezinta un risc mai mare de a muri de pe urma cancerelor ce au legatura cu alimentatia, cum ar fi cel de esofag. 

Statisticile arata ca un american de rand consuma circa 15 grame de fibre pe zi, in timp ce necesarul zilnic este de 25 de grame pentru femei si 38 de grame in cazul barbatilor, ori 14 grame la fiecare 1.000 de calorii, conform Huffington Post. 

Cercetatorii au aratat ca cei care respectau aceasta recomandare prezentau un risc scazut de mortalitate in urmatorii 9 ani, cat au fost monitorizati. Cei care aveau parte de cele mai multe fibre din alimentatie prezentau un risc de mortalitate cu 22% mai mic din orice cauza. 

In cadrul cercetarii au fost monitorizati 388.000 de oameni, cu varste cuprinse intre 50 si 71 de ani. 

Fibrele sunt benefice mai ales bolnavilor de inima sau diabet, pentru ca scad nivelul colesterolului, presiunea sangelui si nivelul de zahar din sange. S-a demonstrat ca tot fibrele previn pneumonia si chiar gripa.

Continutul de fibre din alimente
O felie de paine din cereale integrale contine 2 pana la 4 grame de fibre, o jumatate de cescuta de fasole gatita 10 grame, iar un mar mic cu coaja 4 grame. 23 de migdale contin 4 grame de fibre, un cartof copt 3 grame, iar o portocala 3 grame de fibre. 

Cerealele integrale. Afla ce cantitate ar trebui sa consumi zilnic 

Daca nu esti obisnuit sa consumi prea multe fibre, sfatul nutritionistilor este acela sa le adaugi in dieta treptat, pentru a lasa sistemul digestiv sa se obisnuiasca. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale integrale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1902 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021016 (s)