News Flash:

Avertisment: Evitati painea prajita si cartofii crocanti gatiti acasa. Care este motivul

25 Noiembrie 2015
2326 Vizualizari | 1 Comentarii
cartofi
Cartofii crocanti si toastul sunt modalitatile cele mai placute de a ne aproviziona cu carbohidrati, dar potrivit unui nou raport al Corpului de Siguranta Alimentara din Marea Britanie, aceasta preferinta are riscuri grave pentru sanatate.
De mult timp e cunoscut faptul ca alimentele gatite prea mult pot deveni cancerigene. Potrivit unui studiu efectuat de Agentia de Standarte in Alimentatie (FSA) din Marea Britanie, au fost detectate noi niveluri de acrilamida - o substanta chimica periculoasa care se formeaza atunci cand alimentele cu amidon sunt gatite. 

Incearca si altfel de clatite: de cartofi!
 
Acrilamida, care poate provoca cancerul si deteriora sistemul nervos si reproductiv, nu este un produs chimic care este adaugat la alimente in timpul proceselor de fabricatie, ci mai degraba, este un produs care se formeaza in totalitate atunci cand alimentele sunt gatite. Acrilamida se formeaza in timpul unei reactii chimice intre aminoacizi si zaharuri. Aceasta reactie, numita reactia Maillard, apare adesea atunci cand alimentele cu un continut ridicat de amidon sunt fierte la temperaturi ridicate, inclusiv prajit sau copt. 
In esenta, cu cat e mai ridicata temperatura la care gatesti, cu atat mai mult cantitatea de acrilamida creste. Atunci cand alimentele se innegresc sau se ard nivelul substantei toxice creste considerabil. Tipurile de alimente in care acrilamida se gaseste sunt cartofii, painea si tostul, prajiturile, biscuitii, si cafeaua. 
Desi nu putem evita expunerea la acrilamida in intregime, modul in care gatim si consumam alimentele poate face o diferenta imensa. De exemplu, in cartofii gatiti la cuptor, cand alimentele capata o culoare maroniu-auriu, iar o parte dintre cartofi sunt usor arsi, atunci se ajunge la cel mai inalt nivel de acrilamida - 1062 micrograme (pg) pe kilogram, in timp ce alimentele cele mai palide la culoare contin aproape cu de 50 de ori mai putina acrilamida, doar 26 pg / kg. 

Sa mancam sanatos in post: Cartofi la cuptor cu masline
 
Cartofii rumeniti din friptura contin 490 pg / kg, in timp ce legumele abia prajite contin 6 pg / kg. Probele la toast au variat de la 6 pg / kg (paine alba) la 168 pg / kg (paine foarte prajita).
 Cercetatorii subliniaza ca o gama foarte mare de factori pot influenta cantitatea de acrilamida din produsele alimentare. Pe langa gatit, conteaza depozitarea si prospetimea alimentelor.
"Cu toate acestea, chips-urile si tosturile cu cele mai inalte niveluri de acrilamida pot fi depistate dupa culoare, maro inchis e cea mai "concentrata", afirma cerectatorii. 
FSA nu spune, ca ar trebui sa evitam aceste produse alimentare, dar face cateva recomandari: 
• Cand gatiti chips-uri acasa sau coaceti cartofi, acestea trebuiesc gatite pana la culoarea aurie;
• Painea ar trebui sa fie prajita la cea mai usoara culoare posibila;
• Instructiunile de la producatorii cuptoarelor pentru prajit, pentru chips-uri, spre exemplu, ar trebui sa fie respectate cu atentie.

Reteta gustoasa de cartofi prajiti
 
sursa: descopera.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cartofii crocanti toastul carbohidrati riscuri grave sanatate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Elena  | #5434
Cum poti sa faci bani! Sursa banilor e chiar langa tine: un curs GRATUIT, online, pas cu pas, cu cele mai simple si mai clare explicatii! Inveti imediat cum poti sa faci bani! Trebuie doar sa urmezi acest curs de exceptie si inveti garantat, GRATUIT, cum poti sa faci bani! Cand vrei cu seriozitate si tu acest curs online, cere informatii la adresa de email: patularuelena@yahoo.com
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2737 (s) | 34 queries | Mysql time :0.036563 (s)