News Flash:

Avantajele si dezavantajele hranei vii

2 Aprilie 2012
6455 Vizualizari | 0 Comentarii

Cercetarile au demonstrat ca suntem ceea ce mancam: calitatea nutrientilor cu care ne hranim determina calitatea vietii noastre. Prin gatire, inca de la primele minute de fierbere, mineralele si vitaminele se distrug pana la 97%, iar enzimele care stimuleaza longevitatea, sunt distruse atunci cand mancarea e incalzita la peste 40°C. Toti nutrientii care aveau menirea sa ne mentina corpurile sanatoase devin astfel inactivi. Proteinele incep sa se coaguleze, ajungand sa fie nule, grasimile isi schimba structura, enzimele se distrug complet, iar fara acesti combustibili complexi nealterati, corpul nostru nu poate functiona normal. Cat despre pesticide, acestea se separa in compusi mai toxici in timpul gatitului, ca sa nu mai vorbim de oxigenul pierdut si de alte substante nocive eliberate.

Cunoscand toate acestea, unii oameni au decis sa faca o schimbare drastica: consumul de alimente crude. Asa a luat nastere curentul raw vegan, care astazi castiga tot mai multa popularitate.

Definirea termenului de raw vegan se poate traduce ca hrana vie sau bucataria vegana fara foc, care foloseste temperaturi sub 40°C cu scopul de a mentine nutrientii cat mai intacti. Ingredientele de origine animala se exclud, si de aici termenul de vegan. Printre alimentele consumate sunt fructele si legumele, nucile, semintele, germenii, ierburile si algele. Acestea pot fi pregatite prin inmuiere, germinare, deshidratare sau fermentare.

Dieta raw vegan este numai una dintre cele patru ramuri ale alimentatiei raw. Celelalte 3 tipuri de dieta raw sunt raw vegetariana (se consuma legume si fructe, dar si oua si lactate), raw omnivora (atat produsele vegetale, cat si cele animale sunt consumate crude) si raw carnivora (numai produse de origine animala consumate crude).

Avantajele dietei raw vegane
Sustinatorii dietei raw vegane subliniaza urmatoarele beneficii ale dietei: 

1. Mai multa energie: Veganii crudivori cred ca enzimele din alimentele crude sunt suficiente pentru ca acestea sa fie digerate deplin, fara ca organismul sa creeze enzime suplimentare in stomac si fara a obosi pancreasul. In plus, alimentele gatite au nevoie de un timp mai lung de digestie si de obicei ajung in organism partial digerate (asemenea grasimilor, proteinelor sau carbohidratilor).

2. O piele mai curata

3. Imbunatatirea digestiei si a imunitatii, prin introducerea unei cantitati mai mari de fibre care detoxifica organismul

4. Slabirea, ca urmare a continutului ridicat de fibre si a hidratarii suplimentare provenite din alimentele crude

5. Scaderea riscului de a dezvolta boli coronariene

6. Scaderea colesterolului

7. Risc 0 de contaminare cu boli specifice produselor de origine animala (E.coli sau Salmonella)

Dezavantaje

1. Pregatirea unui meniu raw necesita un timp mai lung decat un meniu gatit (datorita, de pilda, timpului indelungat necesar gatirii prin expunere la soare a painii raw vegane)

2. Probleme digestive si sindromul colonului iritabil, tocmai datorita „excesului" de fibre.

3. Inexistenta unor vitamine si minerale care nu sunt disponibile decat in mancarea gatita, de exemplu licopenul din rosia gatita nu are efectul scontat daca mancam rosia cruda. La fel, morcovii gatiti contin mai multi carotenoizi decat cei cruzi.

4. Deficienta de vitamina B12 care duce la anemie si probleme neurologice.

5. O anumita toxicitate, daunatoare pentru creier, a unor alimente conumate in stare cruda, precum hrisca, germeni alfalafa, maniocul, samburii de caise, pastarnacul si unele soiuri de fasole.

6. Deficienta de calciu, fier si zinc.

Ce spun oamenii de stiinta
Studiile efectuate pana acum, realizate pe loturi de subiecti care aveau o dieta vegana raw, au scos in evidenta atat efectele benefice, dar au punctat si efectele negative, care, potrivit unor medici, ar fi putut fi evitate daca s-ar fi mentinut un echilibru si nu s-ar fi exagerat procentul de alimente crude in dieta. Dietele raw vegane sunt dietele care contin peste 70% hrana neprelucrata termic.

Dieta total crudivora scade nivelul colesterolului bun (HDL) si creste nivelul homocisteinei. Ambele modificari sunt recunoscute a fi periculoase pentru sanatate. Studiul a fost facut pe 201 subiecti care consumau cel putin 70% din hrana in forma cruda de cel putin doi ani. Apoi, acelasi studiu a aratat un nivel scazut de licopen, la subiectii studiati.

Conform unui alt studiu realizat pe 513 subiecti, dieta total crudivora duce la scadere marcanta in greutate la ambele sexe si amenoree la femei. Aceste efecte negative sunt cu atat mai importante cu cat durata consumarii acestui tip de alimentatie este mai lunga si cu cat procentul de hrana cruda in dieta este mai mare.

Dieta crudivora a fost corelata și cu scaderea masei osoase, care este legata de osteoporoza. Studiul a fost facut pe 18 voluntari care consumau hrana cruda de 3,6 ani (in medie). Tot scaderea masei osoase este cauza riscului crescut de aparitie a eroziunilor dentare. Studiul a fost facut pe 130 de vegetarieni, care consumau cel putin 95% din hrana in forma cruda de cel putin 17 luni (in medie 39 de luni).


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

raw vegan hrana vie dezavantaje
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1517 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014597 (s)