News Flash:

Avantajele si dezavantajele consumului de alimente nepreparate

1 Iunie 2011
3043 Vizualizari | 0 Comentarii

Un aliment este considerat „viu" daca incarcatura sa initiala de enzime nu este modificata inainte de consum. Enzimele sunt catalizatori solubili, macromoleculari, de natura organica, cu activitate specifica fata de o anumita substanta sau de un grup de substante. Toate procesele biologice sunt dirijate de enzime, ele stau la baza metabolismului, insa se degradeaza foarte usor la temperaturi ridicate. Iata care sunt avantajele si dezavantajele alimentelor nepreparate:

Avantaje
Alimentele crude pastreaza nemodificati multi nutrienti care s-ar distruge partial sau total la prepararea termica, mai ales daca aceasta este necorespunzatoare. Primele victime ale temperaturilor crescute sunt vitaminele hidrosolubile. Vitamina C se distruge cel mai rapid. Tot prin tratament termic putem pierde aminoacizii esentiali. De asemenea, proteinele se pot coagula, devenind foarte greu digerabile. De aceea, exista si regula generala de a consuma legume si fructe indeosebi in stare cruda, sub forma de salate.

Dezavantaje
Unele produse crude sunt greu digerabile, prin tratare termica fibrele fiind mai accesibile pentru tubul digestiv. Netratate termic, multe alimente nu reusesc sa ofere toti nutrientii pe care ii contin pentru absorbtie, neputand fi accesati din cauza fibrelor sau structurilor conjunctive. Temperatura crescuta mareste si absorbtia unor vitamine, cum este carotenul (4% absorbit din morcovul crud,  35% absorbit din morcovul fiert).

Amidonul crud nu este digerabil decat daca ne referim la cel din banana sau pepene galben. De asemenea, temperatura crescuta distruge microorganismele patogene ce pot contamina alimentele si astfel se reduce riscul unor infectii digestive.

Trebuie retinut:
- legumele si fructele sunt intodeauna mai bune crude decat tratate termic;
- cerealele germinate nu ar trebui sa lipseasca dintr-un regim de viata sanatos;
- tratamentul termic este suficient pentru a distruge microbii si substantele nocive, dar niciodata nu trebuie sa exagerati, pentru a nu distruge nutrientii utili, mai ales vitaminele hidrosolubile;
- consumati cat mai mult alimente vii, in special fructe si legume, iaurt, muguri, vlastari, cereale germinate, miere.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

enzime alimentele crude
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1637 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014201 (s)