News Flash:

Avantajele mersului nordic

30 Noiembrie 2011
3858 Vizualizari | 0 Comentarii

Chiar daca nu e zapada, porniti la plimbare cu doua bete de schi. Acest sport de origine nordica, larg accesibil, are avantajul ca imbina armonios plimbarea cu binefacerile unui exercitiu fizic complet. Betele folosite la mersul nordic (nordic walking) fac sa lucreze si muschii bratelor, pectoralii si muschii dorsali. Practicat in orice anotimp, mersul nordic amelioreaza capacitatile cardio-vasculare si respiratia. Tot ce va trebuie sunt o pereche de adidasi comozi si doua bete drepte si usoare.

Mersul Nordic are o popularitate crescanda, desi abia a fost inventat. El se practica deopotriva pe strada, in locurile de agrement, pe plaja, pe dealuri si prin paduri. Prezenta naturii, miscarea complexa, care antreneaza intregul corp, plaseaza mersul cu bete in topul exercitiilor de forma maxima, pentru oameni de toate varstele. Mai ales persoanele inactive, care nu s-au mai miscat de decenii, ar trebui s-o porneasca la drum.

In comparatie cu majoritatea sporturilor pentru care trebuie sali, aparate si o perioada de adaptare - grea, la varste ceva mai inaintate, mersul nordic e cat se poate de simplu. El nu pune restrictii de varsta, de kilograme, nu le e interzis celor care sufera de spate sau de genunchi. Iar datorita betelor, nu exista riscul de a aluneca pe ploaie sau pe noroi.

Pentru inceput, pana reusiti sa sincronizati perfect pasii cu miscarea bratelor, nu va impuneti un ritm prea energic, ci mergeti "de placere", incercand sa va sprijiniti cat mai tare in bete. Procedeul e cat se poate de simplu: se paseste normal, pozitionand picioarele alternativ, incercand sa faceti pasi cat mai mari. Spatele sa fie drept. Bratele se misca si ele alternativ, in acelasi timp cu picioarele si anume: cand pasiti cu dreptul, duceti in fata bratul stang si invers. Varful batului trebuie infipt in pamant cam in dreptul calcaiului. Deci:piciorul stang, bratul drept, piciorul drept, bratul stang. Important: sprijiniti-va puternic pe bete, incercand sa va impingeti corpul in fata.

Avantale mersului nordic
Cine practica regulat mersul nordic are o multime de avantaje:

1. Intarirea sistemului cardio-vascular
Antrenamentul sporeste capacitatea de pompare a muschiului inimii, accelerand astfel circulatia sangelui si alimentarea organismului cu oxigen.

2. Intarirea sistemului imunitar
Mersul regulat prin aer curat intareste sistemul nostru de aparare. Se stie ca celulele insarcinate cu protectia corpului circula prin limfa, ajungand, odata cu ea, la diferite organe. Fenomenul acesta e practic imposibil, in abesnta miscarii fizice. Limfa stagneaza si celulele de aparare sunt tinute la garnizoana.

3. Intarirea musculaturii
Mersul nordic intareste in proportie de 80% toti muschii angrenati in miscare, mai mult decat orice fel de sport. Iar in mod special, partea superioara a trunchiului, bratele, spatele, pieptul, care raman in repaus la mersul normal, fara bete.

4. Arderea grasimilor
Mersul nordic arde cu 50% mai multe calorii decat mersul obisnuit, efectuat in acelasi ritm.

5. O stare de bine
In afara de lichidarea grasimilor, mersul nordic le mai aduce celor care il practica un avantaj: o excelenta senzatie de bine, datorata imprejurarii ca dupa 30 minute, corpul elibereaza hormonii fericirii - endorfinele si serotonina - inducand buna dispozitie si relaxarea.

Sfaturi pentru cei care practica mersul nordic

1. Cumparati-va o pereche buna de adidasi sau alta incaltaminte comoda, pentru a va feri talpile si calcaiele de vatamari.

2. Cumparati-va o pereche de bete usoare de schi, fara rondele sau carora le scoateti rodelele ulterior. Lungimea ideala: cam 70% din inaltimea dumneavoastra.

3. Nu fortati mersul chiar de la inceput. Pulsul trebuie sa se incadreze intre 110-140 batai pe minut.

4. Imbracati un trening lejer si comod.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mersul nordic nordic walking intarirea musculaturii
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1564 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016631 (s)