News Flash:

Atentie la suplimentele pe baza de fier

17 Ianuarie 2012
7200 Vizualizari | 0 Comentarii

Suplimentele pe baza de fier, desi sunt foarte bine tolerate de organism trebuie administrate doar cu acordul medicului, in urma unor analize. Potrivit unui studiu, multivitaminele care contineau si fier au fost asociate cu un risc mai mare de moarte prematura, de boli cardiovasculare si chiar cu o crestere a nivelului colesterolului.

Desi medicii nu au putut da o explicatie clara, daca aceasta asociere este provocata chiar de fier sau de boala pentru care se administreaza mineralul, acestia atrag atentia ca suplimentul trebuie luat doar la sfatul unui specialist.

Studiul a analizat de asemenea rolul fierului in aparitia sindromului de colon iritabil, deoarece oamenii care au aceasta afectiune prezinta depozite mai mari de fier la nivelul portiunilor de intestin iritabil. Administrarea suplimentelor de fier determina aparitia unor efecte secundare precum greata, voma, constipatie, diaree sau colorarea scaunului in negru.

De asemenea, suplimentele care contin fier duc la colorarea ungiilor si a buzelor in albastru. Totodata persoanelor care sufera de boli cardiovasculare le poate produce tulburari de ritm cardiac.

Medicii atentioneaza ca fierul nu este indicat copiilor in primele trei luni de viata, dar si mamelor care alapteaza, deoarece nou-nascutii au rezerve suficiente pentru un trimestru. In acest context nu este recomandata asocierea fierului cu medicamente antiacide, cu lapte sau cafea, sau chiar cu antiinflamatoarele nesterodiene.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1513 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013444 (s)