News Flash:

ATENTIE la anticonceptionale - pot cauza hipertensiune arteriala

7 August 2012
2825 Vizualizari | 0 Comentarii
 In ciuda faptului ca pe majoritatea prospectelor de anticonceptionale este specificat, la reactii adverse posibile, faptul ca acestea pot duce la aparitia hipertensiunii arteriale, multe fete ce vin in farmacie inca nu stiu de aceasta reactie adversa destul de grava, iar altele, chiar daca stiu, o ignora.
 
Un studiu publicat recent a demonstrat faptul ca femeile care in adolescenta au luat pilule contraceptive, chiar si pentru o perioada scurta de timp, prezinta un risc mai mare de a dezvolta hipertensiune arteriala.
 
Desi, la finele experimentului tensiunea arteriala a fetelor luate in studiu se incadra in limite normale (130/80 mmHg), s-a constatat ca la cele care au luat pilule contraceptive aceasta crescuse deja cu 3 mmHg, fapt ce i-a facut pe cercetatori sa concluzioneze ca: hipertensiunea arteriala poate fi cauzata de anticonceptionale.
 
Hipertensiunea arteriala este cunoscuta ca a fi un "ucigas tacut", deoarece, in cele mai multe cazuri, se manifesta fara simptome, iar lasata netratata poate duce la infarct miocardic, accident vascular cerebaral, tromboza venoasa si arteriala si boli de rinichi.
 
De aceea, adolescentele care iau anticonceptionale, pe langa alte analize pe care trebuie sa le faca regulat, ar trebui sa acorde o importanta sporita si monitorizarii tensiunii arteriale.

Sursa: farmacistul.eu
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

studiu femeile contraceptive tensiunea arteriala ucigas tacut analize
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1663 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021551 (s)