News Flash:

Asediul grasimilor prin efectuarea exercitiilor

24 Februarie 2013
1445 Vizualizari | 0 Comentarii

ASEDIUL GRASIMILOR PRIN EFECTUAREA EXERCITIILOR

Cu o minima dotare, cu suficienta imaginatie si cu mai multa vointa ne putem incropi un program pe care sa-l derulam la domiciliu pentru a scapa de nedoritele si inesteticle pernite de grasime si, nu in ultimul rand sa aducem o jertfa pe altarul zeitei sanatatii. Sunt cazuri si cazuri, anumite persoane s-ar duce la sala de fitness pentru a-si ameliora conditia fizica insa nu o fac din variate motive: dintr-o anumita pudicitate, fiindu-le jena ca ceilalti participanti sa nu considere ca fizicul lor este dezagreabil. Altii nu au suficient timp. Exista din pacate si foarte multi care nu au bani. Mai exista si persoane care s-ar duce si nu au unde. Si vor fi suficient de multi din aceasta ultima categorie cand prin lege organica, toate salile de fitness vor trebui sa posede licenta de functionare iar antrenorii, trainerii vor trebui sa aiba acreditare conform Legii Educatiei Fizice si Sportului. Atunci nu vor rivaliza din punct de vedere numeric cu gardienii publici, sau cu membrii politiei comunitare, aceasta o garantam noi. In plus, la ora aceastasunt sali in care aparatura “home made” este la ea acasa. Ce masuri de protectie la adresa utilizatorlor pot garanta ele, nimeni nu stie. In urmatorii 4-5 ani, fitnessul va deveni o adevarata industrie cu investitori adevarati. Cei care nu vor putea face fata vor trebui sa-si aduca aminte de scenele filmate la Comtim in anii ’90, unde se tragea la propriu cu dintii de fiare... Revenind la programul nostru sunt cateva criterii pe care trebuie sa le parcurgeti pas cu pas si anume:
1. Efectuarea exercitiilor cu ingreuieri,
Daca vrei intr-adevar sa arzi grasimile corporale atunci nu trebuie sa ne bizuim in exclusivitate pe exercitii aerobice, fiind nevoiti sa apelam si la efectuarea exercitiilor anaerobe, cu ingreuieri. O ardere optima a grasimilor se obtine prin efectuarea de cel putin 3 ori pe saptamana a unui antrenament cu ingreuieri. Motivul este acela ca efectuarea exercitiilor fizice cu ingreuieri reprezinta un factor ce accelereaza rata metabolismului. Se obtin prin efectuarea exercitiilor fizicecu ingreuieri doua avantaje majore si anume. Cresterea masei musculare si accelerarea metabolismului. Insumarea efectelor celor doi factori sus amintit duce la arderea unei cantiti sporite de calorii.
 Dezavantajul major al efectuarii antrenamentelor la domiciliu consta in aceea ca nu avem la dispozitie aparate fel de fel si cabluri si alte gadgeturi pe care le putem avea intr-o sala de fitness. Dar putem intoarce acest dezavantaj in favoarea noastra, prin intoarcerea la origini, mai precis prin efectuarea antrenamentelor cu greutati libere. Efectuarea antrenamentelor cu greutati libere reprezinta superlativul absolut al eficientei exercitiilor de tip anaerob si din multitudinile de calitati ale exrcitiilor efectuate cu greutati libere putem sa amintim doar un posibil dezavantaj, acesta fiind acela ca ne supraantrenam de regula partea superioara a corpului, pe cata vreme vom neglija antrenarea membrelor inferioare, avand in vedere ca exista o multitudine de exercitii ce se pot efectua pentru partea superioara a trunchiului pe cata vreme pentru membrele inferioare exista doar vreo duzina de exercitii.
sa nu evitam ca macar o data pe saptamana sa efctuam antenameentul picioarelor, folosindu-ne de exercitii simple precum fandarile, indreptari cu genunchii drepti, efectuarea genoflexiunilor cu bara halterei sau cu gantere in maini, exercitii menite intaririi coapselor. 
 2. Sa ne zvacneasca inima in cutia toracica
 Pe termen mediu si lung pentru arderea grasimilor exercitiile efectuate cu ingreuieri reprezinta cea mai buna “investitie”. Dar sa nu uitam ca si exrcitiile cardio au un rol important de jucat in drama arderii grasimilor, pe de o parte, pe cand pe de cealalta parte, pentru fortificarea cordului, ca de fapt al intregului aparat cardiovascular putem sa afirmam fara doar si poate ca nu-si gasesc echivalentul.
 Saptmanal de cel putin 3 ori, cate o sedinta de exercitii cardio cu durata de 30-45 minute sunt recomandabile. De preferinta exercitiile cardio sunt indicate sa fie efectuate dimineata devreme imediat dupa rasaritul soarelui. In vederea arderii mai rapide a grasimilor este recomandata efectuarea exercitiilor in sistemul intervalelor, adica, in cadrul antrenamentelor la anumite intervale de timp regulate sau dimpotriva neregulate se schimba viteza de executie, respectiv intesitatea antrenamentului.
 Astfel, odata la 6-8 saptamani vom introduce exercitii noi in programul aerobic. Daca pana in prezent am alergat, atunci, i functie de anotimp vom incerca sa pedalam la bicicleta sau sa efectuam sedinte de innot.Prin solicitarea suplimentara a musculaturii aceasta va cunoaste o crestere de masa remarcabila.
 In cadrul sistemului intervalelor trebuie ca lucrurile sa decurga gradual, cu precadere daca suferim de anumite afectiuni ale inimii.
 Un antrenament in sistemul intervalelor cu durata de 30 de minute trebuie sa se compuna din segmente de timp de executie in care pulsul sa reprezinte 90% din valoarea maxima, sau in jurul acestei valori, intervale de timp cu o durata foarte scurta de 30-60 secunde, intercalate intre intervale de timp ceva mai lungi, de 60-120 secunde. In cadrul sistemelor intervalelor nu trebuie sa ne gandim ca vom efectua cine stie ce program demn de vreun campionat de fitness, ci trebuie sa ne resumam la lucruri mult mai simple, cum ar fi bunaoara o plimbare in aer liber, prilej in care vom alterna mersul vioi, in intervale scurte, cu mersul ritm obisnuit, in intervale lungi. Cu putina imaginatie fiecare isi va gasi calea cea mai fireasca pentru acest hobby.
2. Motivatia si puterea interioara 
Antrenamentele la sala de fitness de catre multi sunt privite ca o masura de combatere a stresului, de relaxare, in schimb antrenamentele efectuate la domiciliu solicita mai mult din punct de vedere fizic. In timpul efectuarii antrenamentelor va trebui sa dam dovada de aceeasi motivatie ca si cand am fi la sala. Deci, ne notam in carnetul personl de antrenament programul ce-l vom efectua menit arderii grasimilor, ceea ce urmarim in perspectiva, mai precis obiectivele pe care ni le-am propus. Aceste obiective trebuie sa fie realiste, tangibile. Totodata ne putem nota diferite date antropomorfice: greutatea, grosimea taliei, a coapselor, etc., cu care am pornit la drum si unde vrem sa ajungem, cu anumite “puncte” de coordonare prin intermediul carora putem sa verificam cuantificarea rezultatelor la un anumit moment dat si in functie de acestea vom efectua “rectificrea” programului.
 De asemenea putem sa trecem anumite bareme personale si perspective ce intrevedem in ameliorarea acestora. Pentru buna desfasurare a antrenamentelor, cu precadere ale celor de tip cardio putem face apel la casete(CD-uri) cu aceasta temetica si sa efectuam exercitiile in acelasi ritm cu protagonistii acestora, ori sa ascultam muzica ritmica, in genul in care se efectueaza antrenamentele aerobice la sala etc. Intr-adevar, cu precadere in cadrul acestor exercitii de tip cardio, exercitii ce nu pun accent pe concentrare, ci mai degraba pe relaxare, machiavelismul:”Scopul scuza mijloacele!”, se va adeveri cu prisosinta, cu precadere cand ne gandim ca toate aceste mijloace insiruite mai sus alunga monotonia.
Exercitii pe care le putem efectua la domiciliu:
A) Fara aparate: - alergare pe loc;
- sarituri la coarda;
- sarituri in ritmul muzicii, din ghemuit, cu corpul in extensie, cu revenire
- urcatul scarilor;
- alergare usoara, mers fortat, in imprejurimile locului de rezidenta;
- exercitii simultane cu protagonistii casetelor cu tematica aerobica.
B) Cu aparate: - alergare pe banda de alergare;
- exercitii la stepper;
- exercitii la eliptical trainer;
- pedalari la bicicleta stationara.

Pentru a mari arderea grasimilor, putem suplimenta cu arzatoare de grasimi 100% naturale, cum ar fi : Carnitina, Burn Fx si/sau sa inlocuim minim o masa din zi cu un supliment nutritiv fara grasimi, cu multe proteine, cum ar fi Fit Up. Fit Up este un shake cu bucati de ciocolata, capsuni deshidratate, ananas, etc, ce se poate consuma oriunde.


Suplimente nutritive se gasesc In Iasi la iulius Mall, etaj 1, Zona Sport, sau pe www.bodylinemall.ro sau pe www.suplimenteshop.ro

Administrator Bursuc Adrian , Iulius Mall,et 1, Zona Sport.

 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

minima dotare suficienta imaginatie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1494 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020036 (s)