News Flash:

Arderea grasimilor prin efectuarea exercitiilor cardio

20 Februarie 2013
1688 Vizualizari | 0 Comentarii

ARDEREA GRASIMILOR PRIN EFECTUAREA EXERCITIILOR CARDIO 

Acum, salile de forta sint pline din nou, fapt ce demonstreaza o data in plus ca se pune accent pe look si ca piata produselor de slabit  isi spune cuvantul aparand tot felul de retete care de care mai valide, mai efeciente.  Suplimentele pentru slabire sunt 100% naturale, fiind o alegere ideala pentru a grabi arderea grasimilor, exemple : L-Carnitine plus, Burn FX, XS, etc. Aceste produse le gasiti in Iulius Mall, et 1 Zona Sport) Scopul prezentului articol este de a da cele mai bune sfaturi celor care doresc sa faca ceva pentru imbunatatirea conditiei lor fizice si a starii lor de sanatate. In lumea aceasta caracterizata de o goana nebuneasca, in care omul este supus frustrarilor zilnice, efectelor stresului, cand isi gaseste refugiul in consumul fara discernamant al mancarurilor nesatoase si al bauturilor de tot felul, care fac parte din zestrea nivelului de civilizatie si bunastare pe care le-a atins societatea de consum, cautand numai motivul care se ascunde sub o banala onomastica, o receptie sau a ;t eveniment monden care sa confere o anumita legitimitate actelor noastre, reprezinta in sine un fapt daca  nu banal, atunci ceva foarte obisnuit in zilele noastre. Efectele acestui stil de viata nu intarzie sa apara mai devreme sau mai tarziu, primii indici privesc cresterea greutatii corporale, apoi altii mult mai gravi ce vor atenta asupra starii de sanatate. Greutatea corporala nu se modifica de la o zi la alta, trebuie sa treaca a anumita perioada de timp mai scurta sau mai indelungata, uneori chiar de cativa ani, pana ce vom inregistra schimbari cantitative, in ceea ce priveste cresterea greutatii corporale.
 Am fi de-a dreptul naivi sa credem ca acumularile de grasimi realizate intr-o anumita perioada de timp le vom putea inlatura prin tinerea unei diete de cateva saptamani sau luni.
 Pentru a fi cinstiti cu noi insine, trebuie sa amintim faptul ca, tinerea unor regimuri alimentare hipocalorice nu reprezinta, in  sine cel mai fericit caz, deoarece in urma unor astfel de regimuri, nefericit alese avem toate sansele sa castigam substantial in greutate, astfel ca efectul scontat va fi diametral opus celui pe care am contat in faza initiala. Deci, ne invartim  intr-un cerc vicios pavat ce-i drept cu bune intentii, insa circumscris nenumaratelor cure de slabire pe care le-am derulat cu mai mult sau mai putin succes. Aceste fapt demonstreaza, inca o data in plus ca organismul este un intreg mult mai complex, ca un laborator, care proceseaza un volum considerabil de informatii menite a asigura supravietuirea noastra ca indivizi, mai intai si apoi ca specie.

 Daca diminuam doar intr-o proportie nesemnificativa valoarea aportului energetic al organismului, organismul trimite semnale, gratie carora se reduce ritmul metabolismului. Autoconsumul tesutului muscular duce la reducerea cererii energetice, deorece musculatura este factorul determinant al cererii energetice, existand un raport de interconditionare intre acesti doi factori. Organismul mai dispune si de multe arme secrete, in mare parte necunoscute. S-a demonstrat pe cale clinica ca, inducerea artificiala a senzatiei de satietate este in masura sa blocheze avatarurile genetice amintite si un lucru si mai imbucurator este acela ca aceasta stare/senzatie de satietate poate fi indusa prin administrarea suplimentelor alimentare naturale. Deci, cam aceasta este problema stocarii grasimilor corporale, si pe buna dreptate suntem aproape neputinciosi in abordarea corecta a acestei problematici, insa nu trebuie sa ne lasam pagubasi.
 In abordarea problematicii legate de optimizarea masei corporale, un rol bine determinat il au exercitiile cardio, sau cardiorespiratorii cum li se mai spune. In abordarea corecta a acestui gen de exercitii trebuie sa tinem cont de cateva reguli, general valabile, pe care o sa vi le precizam in cele ce urmeaza. Metabolismul inseamna toate schimarile care au loc in corpul uman. Se vorbeste adesesa despre rata metabolismului bazal.

Metabolismul bazal
este masurat in conditii bazale, de repaus, post alimentar, temperatura confortabila, fara efort fizic intens si eliminand toti factorii psihici si fizici care produc excitatie. La adultul  normal, rata metabolismului bazal este in medie de70Kcal/ora. Se pune intrebarea, care sint factorii ce influenteaza rata metabolismului ? Principalul factor care determina cel mai intens efect asupra ratei metabolismului este efortul fizic. Efortul fizic maximal poate creste in cateva secunde productia de caldura de 50 de ori fata de normal. De aceea, este foarte important ca cei care vor sa slabesca sa constientizeze faptul ca efortul fizic este un ajutor esential. Alti factori importanti sint marimea si compozitia corpului. Un corp mai mare inseamna mai multe celulecare trebuie sa fie mentinute in functiune, ceea ce presupune mai multa energie. pe de alta parte, pentru a misca un corp mai greu, e nevoie de implicarea mai multor fibre musculare, deci mai multa energie consumata. 
 
Compozitia corpului este de asemenea un factor important, deoarece tesutul muscular este un tesut metabolic foarte activ, aici avand loc mare parte din arderi, in timp ce tesutul adipos este un tesut aproape inert din punct de vedere metabolic. Iata deci cum un corp musculos va arde mai multe grasimi in timpul efortului fizic, decat unul cu masa musculara redusa.
 Pornind de la ideea anterioara, putem sa realizam ca barbatii, care au masa musculara mai dezvoltata ca a femeilor, vor avea si o rata metabolica mai crescuta. Deci si sexul este un factor de luat in seama. Varsta este un element important, care influenteaza metabolismul. Dupa 30 de ani, rata metabolismului incepe sa scada treptat. Conform studiilor,  practicarea regulata a exercitiilor fizice contribuie esential la pastrarea masei musculare, deci indirect contribuie la mentinerea unui metabolism optim. De fiecare data cand mancam ceva, are loc procesul de digestie, proces care presupune consum caloric. Iata deci cum alimentatia, proces consumator de energie, are o influenta directa asupra ratei metabolismului. 
 
Hormonii – sunt secretii organice ce controleaza principalele procese biochimice ale organismului, acestia intervin in diferite moduri asupra organismului. Tiroxina – hormon tiroidian, accelereaza rata de activitate a multora dintre reactiile chimice, in toate celulele organismului. Absenta completa a secretiei tiroidiene reduce rata metabolismului la 50-60% fata de normal. Pe de alta parte, secretia de adrenalina si noradrenalina, creste rata metabolismului in majoritatea tesutrilor organismului. Si in plus nu putem ignora, zestrea genetica  conferita de ereditate.
 Revenind la exercitiile cardio, putem aminti ca pe langa efectele benefice caracterizate de exercitiile cardio, sint si mari devoratoare ale musculaturii. Ca urmare, inamicul public numarul unu a fost, este si va fi surplusul de grasimi corporale !
 Nu greutatea corporala este in principiu inamicul nostru, ci grasimile corporale dupa cum se cunoaste. Nivelul grasimilor corporale determina starea generala a organismului, scopul declarat fiind acela de a construi o masa musculara compacta fara grasimi corporale. 
 
Exercitiile de tip aerobic au avantajul de a consuma un numar mai mare de calorii, creste randamentul intrebuintarii oxigenului in organism, iar in final determina o scadere a greutatii corporale. Acest fapt denotaurmatorul aspect : organismul consuma deopotriva atat grasimile, cat si musculatura pentru a-si reduce masa. Ca urmare, pe langa grasimile corporale, exercitiile aerobice ne devoreaza si musculatura cladita cu atata truda. Partea, oarecum pozitiva a exercitiilor aerobice este aceea ca ne scapa de grasimile aflate pe partea superioara a atrunchiului, deci aparent nu-i chiar atat de rau la o privire mai aprofundata. In schimb apare un fenomen nedorit acela ca, pe timpul efectuarii exercitiilor aerobice ardem mai multe grasimi decat in cursul unui antrenament culturistic.
 Este foarte adevarat ceea ce am mentionat adineauri, insa, trebuie sa mentionam ca arderile se instaleaza pentru foarte putin timp, mentionand spre exemplificare in cazul unei alergari durata medie de 24 ore, echivalenta cu timpul necesar recuperarii in totalitate a organismului dupa acest fel de eforturi.
 Am amintit despre efectele exercitiilor cardio, mai ales din punctul de vedere al culturistilor, care pe buna dreptate fac responsabile acest gen de exercitii de scaderea de masa musculara. Adevarul este ca tot ceea ce este prea mult nu este sanatos.
 In cele ce urmeaza va vom prezenta cateva efecte benefice ale exercitiilor cardiovasculare asupra organismului, in special asupra sistemului cardiovascular, efecte pe care multi le exclud cu buna stiinta. Intre alti factori benefici ce pot fi atribuiti efectuarii exercitiilor aerobice enumeram :
1. cresterea capacitatii de pompare sanguina a inimii ;
2. o mai puternica vascularizare coronariana ;
3. sporirea cantitatii de plasma sanguina ;
4. cresterea numarului de hematii, implicit al hemoglobinei sanguine, ceea ce confera o mai buna capacitatede oxigenare a sangelui si in final al intregului organism ;
5. o capacitate sporita de inlaturare a toxinelor din organism, conferita de o reala apreciere a capacitatii de transport al oxigenului de catre hemoglobina ;
6. o mai buna capacitate de oxigenare a tesuturilor musculare ;
7. capacitate de dispresie sporita a acidului lacticdin musculatura, sau o mai buna metabolizare a acestui produs ;
8. mentinerea tensiunii arterialeintre limite rezonabile, ceea ce face ca fenomenul hipertensiuniiarteriale sa scada in incidenta ;
9. un puls scazut, in stare de repaus al organismului.

 Factorii enumerati , aduc oreconsiderare, din punctul de vedere al starii generale de sanatate al efectuarii exercitiilor aerobice, ceea ce determina ca pe o perioada de timp cel putin mediu, daca nu lung exercitiile de acest gen sa fie tot mai eficiente. Exista din partea culturistilor o o teama mai mult sau mai putin justificata referitor la practicarea exercitiilor aerobice, teama determinata de o posibila scadere de masa musculara. Dar, mentinand la un volum rezonabil practicarea acestui gen de exercitii, acestea nu pot avea decat un aport benefic.
 Nu ne-am propus ca in acest articol sa prezentam programe de exercitii aerobice, insa esenta acestora consta in faptul ca, mentinerea unui puls arterial situat in limita, data de ecuatia de stare : 220 – varsta subiectului, este determinant, iar obtinerea unor rezultate meritoriise poate realiza, daca pentru cel putin 20 de minute ne putem mentine un puls cardiac, care sa reprezinte minim 65% din valoarea data de ecuatia de mai sus.
 Un alt criteriu este ca acest gen de exercitii trebuie efectuat, strict sub supravegherea medicului sportiv, sau al medicului de familie

Suplimente nutritive se gasesc In Iasi la Iulius Mall, etaj 1, Zona Sport, sau pe www.bodylinemall.ro sau pe www.suplimenteshop.ro
Body Line: INVEST IN YOUR BODY!

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

greutatea corporala schimbari cantitative faza initiala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1974 (s) | 34 queries | Mysql time :0.048365 (s)