News Flash:

Antioxidantii care iti protejeaza inima

13 Noiembrie 2011
2568 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a pastra sanatatea inimii si a vaselor sangvine, antioxidantii sunt aliati importanti. Aceste substante ajuta in lupta contra radicalilor liberi care ataca celulele cardiace. Ele impiedica de asemenea oxidarea grasimilor foarte nocive pentru vasele sangvine. Respiratia si oxigenul provoaca oxidarea si „stresul radicalar".

La aceasta se adauga stresul cotidian, fumatul, excesul de zahar sau de grasimi in sange ce accentueaza denaturarea constituentilor celulelor sistemului cardiovascular. Pe langa diminuarea la maximum a factorilor de risc de boli cardiovasculare, pentru a elimina radicalii liberi este de asemenea nevoie sa contati pe antioxidantii alimentari in incercarea de a pastra sanatatea inimii si a arterelor.

Printre acesti antioxidanti se numara carotenoizii. Acesti pigmenti care dau culoare legumelor (galben, rosu, portocaliu) se gasesc in nu mai putin de 600 de variante in natura. Aportul sistematic al acestor substante reduce semnificativ riscul de cardiopatie coronariana, prin diminuarea oxidarii LDL (colesterol rau), impiedicandu-l sa adere la peretii arterelor.

Licopenul (de culoare rosie, prezent in compozitia tomatelor) pare cel mai eficient in combaterea actiunii radicalilor liberi. Pigmentii de culoare portocalie indeplinesc numeroase functii antioxidante si protejeaza contra cancerului, degenerescentei maculare legate de varsta, imbatranirii cutanate si pot fi consumati fara rezerve.

Vitamina E este un alt antioxidant pretios, al carui rol principal este protejarea membranei celulelor organismului. Se gaseste in uleiurile vegetale, nuci, cereale integrale, legume cu frunze verzi (salata, spanac etc.). Vitamina E favorizeaza circulatia sangelui, cu atat mai bine cu cat se combina cu alte molecule antioxidante: vitamina C sau betacarotenul (precursor al vitaminei A).Aceste rezultate nu se obtin decat consumandu-le in stare naturala. Mai ales vitamina E nu este absorbita foarte bine de catre organism daca este luata doar sub forma de gelule.

Vitamina C este antioxidantul cel mai cunoscut, ce se gaseste in fructe, citrice mai ales, dar si in legume. Permite reducerea consumului de oxigen la efort si contribuie astfel la reducerea stresului oxidativ din intreg organismul. In plus, destinde vasele sangvine si diminueaza nivelul colesterolului. Un suc de portocale, o portocala si un kiwi pe zi aduc aproape 400 mg vitamina C, adica echivalentul unei pastile. Chiar si legumele gatite sunt o buna sursa de vitamina C: 15-50 mg/100 g.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

antioxidantii carotenoizii licopenul vitamina e vitamina c
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1754 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020900 (s)