News Flash:

Anghinarea si papadia salveaza intreg aparatul digestiv, atunci cand mancati mult

20 Noiembrie 2018
117 Vizualizari | 0 Comentarii
anghinarea si papadia

In preajma Sarbatorilor, in casele romanilor se desfasoara un adevarat maraton culinar. Iar cum obiceiurile sunt destul de greu de schimbat, nutritionistii au un singur cuvant de ordine: cumpatarea. Asadar, gustati din toate, dar cate putin si pe rand.

Infuzia de menta, bauta calda, reduce crampele

Medicii va sfatuiesc sa revizuiti mica trusa farmaceutica de acasa, astfel incat sa aveti la indemana solutiile care sa va ajute la nevoie. In primul rand, e vorba despre plantele din care puteti face infuzii: sunatoare, menta, papadie, anghinare etc., recunoscute pentru proprietatile lor benefice asupra aparatului digestiv. Daca ceaiurile obtinute din aceste plante sunt consumate calde si neindulcite, dupa mese, ajuta foarte mult in caz de indigestii, crampe abdominale, dispepsii provocate de mesele bogate in grasimi si zaharuri. Mai mult, infuzia de sunatoare are si efecte antidepresive, datorita carora va veti linisti si va veti simti mai bine.

Suplimentele pe baza de enzime previn greata

In perioada Sarbatorilor este bine sa va aprovizionati cu suplimente pe baza de enzime naturale si plante, care stimuleaza functia digestiva, previn senzatia de greutate in stomac, balonarea, greata si refluxul gastroesofagian. Iar daca plantele nu fac fata, evident ca nu trebuie sa va lipseasca din casa nici medicamentele antispastice, pansamentele gastrice si drenantele biliare, dar nici antidiareicele, cel mai bune fiind cele pe baza de gelatina tanat - care nu se absoarbe sistemic, nu actioneaza asupra sistemului nervos central si nici asupra motilitatii intestinale. Iar daca nu aveti la indemana asa ceva, pot fi de folos si cateva boabe de orez inghitite pur si simplu (nemestecate).

Balonarea, tratata cu chimen

Potrivit celebrului Doctor Mehmet Oz, daca aveti nevoie rapid de un remediu pentru balonare si gaze, puteti apela si la ceaiul de chimen. Preparati infuzia din o lingurita cu planta la o cana cu apa si beti cu inghitituri mici. Acesta va veni in sprijinul digestiei lente. In plus, combate si flatulenta si stimuleaza enzimele pancreatice. Și ceaiul de oregano sau de maghiran este indicat in acest scop, iar cele doua plante sunt eficiente si in tratarea toxiinfectiilor alimentare. In schimb, in scop profilactic, puteti apela cu incredere si la semintele de fenicul. Tot ce trebuie sa faceti este ca inainte de fiecare masa sa mestecati jumatate de lingurita cu seminte de acest tip.

Legumele proaspete usureaza digestia

In ceea ce priveste comportamentul alimentar, limitati-va la portii mici, mancati esalonat, in mai multe reprize. Deci, sub nicio forma nu consumati din toate preparatele la o singura masa, mai ales daca ati tinut post. Apoi, evitati sa incepeti masa de Paste cu stomacul gol. Mancati ceva usor la micul dejun, respectiv pe timpul zilei! Ideal ar fi sa nu mancati la ore foarte tarzii in ziua precedenta si sa nu mergeti la culcare cu stomacul plin! Feriti-va de asocierea la aceeasi masa a bauturilor carbogazoase si/sau alcoolice cu prajeli, tocaturi, grasimi, muraturi si dulciuri, aceasta fiind o adevarata „bomba” care declanseaza probleme digestive. Ideal este sa aveti cel putin o masa pe zi doar cu fructe si cu legume proaspete, care usureaza digestia. De asemenea, incercati sa mestecati indelung produsele, pentru a facilita activitatea corecta a stomacului, hidratati-va optim, faceti plimbari in aer liber si cateva exercitii usoare zilnic, iar daca aveti afectiuni cronice, nu uitati de indicatiile medicului.

Miscarea imbunatateste respiratia ingreunata

In cazul in care semnele indigestiei isi fac simtita prezenta, in ciuda impulsului de a va intinde in pat si de a astepta ca acestea sa dispara ca prin minune, o strategie utila prin care va puteti reveni este sa va puneti corpul in miscare. Exercitiul fizic ajuta la stimularea digestiei dificile, prin ameliorarea absorbtiei de nutrienti din hrana, accelerarea miscarilor intestinale si imbunatatirea respiratiei ingreunate. In plus, dupa abuzul alimentar, miscarea ajuta si la ameliorarea starii de spirit, la stimularea circulatiei sangvine si la accelerarea proceselor metabolice de ardere a grasimilor. Asadar, faceti o plimbare in aer liber si, din cand in cand, opriti-va sa va masati abdomenul cu palmele, circular, de jur-imprejurul buricului.

E gresit sa nu mai mancati nimic la urmatoarea masa

Chiar daca impulsul este ca la urmatoarea masa sa nu mai consumati nimic, acesta nu este un comportament corespunzator. Din contra, conform nutritionistilor, un mod eficient de a ajuta corpul sa se refaca dupa un exces alimentar este sa consumati ceva usor, cu fibre si proteine. Eventual puteti opta pentru o portie mica de carbohidrati (fructe, legume si cereale integrale) in combinatie cu proteine pure, precum carnea de pui fara piele, pestele, fasolea sau nucile. Este foarte important ca dupa un abuz alimentar sau alcoolic sa ajutati corpul sa elimine toxinele si resturile digestive din colon. Pentru asta este necesara si o hidratare corespunzatoare. Puteti incepe prin consumul a unu-doua pahare cu apa inca din prima jumatate de ora de la debutul simptomelor.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

plante digestie ceai digestie anghinarea papadia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1371 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015569 (s)