News Flash:

Amprenta metabolica este decisiva in dieta de slabire. Vezi ce tip metabolic esti pentru a sti ce conduita sa adopti (III)

23 Ianuarie 2011
3449 Vizualizari | 0 Comentarii

Tipul metabolic „gurmand"

Caracteristici:

- preferi mesele complete, cu trei feluri de mancare, in locul gustarilor.

- pentru tine nu exista masa fara desert.

- adesea, dupa ce mananci, te cuprinde o stare de somnolenta.

- masa de seara este de obicei cea mai bogata masa din zi.

- senzatia de foame e mai acuta dupa ora 11 si ti s-a intamplat chiar sa iti fie rau (tremuraturi, slabiciune, transpiratii), daca nu mananci imediat.

- ai pofta de mancare si iti face mare placere sa mananci.

- intre mese rontai de regula cate ceva dulce.

- aproape intotdeauna, cand te trezesti noaptea, iti este foame.

Daca crezi ca te incadrezi in acest profil, este bine sa ai grija ce mananci, pentru ca nu sunt excluse afectiunile „tacute" precum hipertensiunea sau diabetul. In plus, te afli in fata unui dublu pericol pentru silueta: de cate ori mananci dulciuri, pancreasul secreta insulina, iar acest hormon stocheaza grasimile si impiedica arderea celor acumulate deja. Cu cat mai multe dulciuri, cu atat mai multa grasime, iar daca ai si tendinta sa rontai intre mese, pancreasul munceste permanent si acumularea are loc continuu.

Recomandari 

Redu continutul de zahar, miere si grasimi din dieta. Nu exagera cu bauturile racoritoare, strugurii, cartofii sau painea alba, iar atunci cand iti vine pofta sa rontai ceva alege un aliment cu continut redus de zahar: iaurt, un fruct, felii de legume proaspete.

Include, treptat, in alimentatie ciuperci, legume verzi, fructe, cereale, ciocolata amaruie, iaurt, mere, portocale. Gandeste-te la o activitate fizica, cel mai bine la un sport ca inotul, ciclismul sau jogging-ul. Acestea amelioreaza actiunea insulinei si permit pancreasului sa secrete mai putina insulina.

Hormonii de stress, pericolul din umbra
Potrivit medicilor endocrinologi, in activitatea metabolica a organismului mai intervine un factor important: stresul. Acesta poate bloca sau stimula apetitul, favorizand secretia anumitor hormoni. Astfel, cand esti supusa unui nivel crescut de stres, se deregleaza secretia de serotonina (hormonul care regleaza somnul, diminueaza durerea si te binedispune) si, in consecinta, se declanseaza dorinta de a consuma alimente dulci.

In acelasi timp, un alt hormon „comanda" depozitarea surplusului de calorii. Aceasta este explicatia pentru care kilogramele in plus acumulate din cauza stresului sunt atat de greu de eliminat.

Citeste si:

Amprenta metabolica este decisiva in dieta de slabire. Vezi ce tip metabolic esti pentru a sti ce conduita sa adopti (I)

Amprenta metabolica este decisiva in dieta de slabire. Vezi ce tip metabolic esti pentru a sti ce conduita sa adopti (II) 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

hipertensiunea diabetul insulina recomandari serotonina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1602 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015398 (s)