News Flash:

Amprenta metabolica este decisiva in dieta de slabire. Vezi ce tip metabolic esti pentru a sti ce conduita sa adopti (I)

21 Ianuarie 2011
4095 Vizualizari | 0 Comentarii

Potrivit nutritionistilor din SUA, doi hormoni sunt decisivi atunci cand vrem sa slabim sau sa ne intretinem silueta. Este vorba de insulina si leptina, iar in functie de acesti hormoni au fost identificate trei tipuri metabolice. Pentru a scapa de kilogramele in plus, dar si pentru a-ti mentine starea de sanatate, trebuie sa tinem seama de tipul de metabolism al organismului tau.

Insulina este secretata de pancreas si raspunde de metabolismul zaharului,  permitand glucozei sa ajunga la celule. Disfunctionalitatile in secretia insulinei duc la probleme ca diabetul sau obezitatea. Leptina este hormonul  care semnaleaza creierului senzatia de satietate. Daca secretia sa este blocata, senzatia de satietate va ajunge la creier mai tarziu, dupa ce ai consumat cantitati mari de alimente.

Pe baza cercetarilor au fost stabilite trei profile metabolice  - tipul "pretentios", tipul "stresat" si tipul "gurmand" strans legate de comportamentul tau alimentar, dar si de echilibrul psihologic si somatic. Te poti incadra strict intr-unul dintre ele, dar adesea poate fi vorba de o combinare a doua dintre tipuri. Astazi vom descrie tipul metabolic pretentios si recomandarile nutritionistilor , iar in zilele urmatoare veti afla si caracteristicele celorlalte doua.

Tipul metabolic „pretentios"

Caracteristici:  

- nu iti place carnea si nu consumi alimente grase.

- renunti adeseori, fara probleme, la una sau mai multe mese.

- mesele tale sunt intotdeauna lejere.

- preferi oricand o masa cu peste sau carne de pui.

- nu reusesti sa slabesti, desi faci eforturi.

- rareori ai senzatia de foame.

- suferi des de constipatie.

Mesele neregulate scad mult productia de leptina a organismului. Astfel, desi exista rezerve pe care organismul le-ar putea consuma (kilogramele in plus), acest mesaj nu ajunge la creier din cauza leptinei, iar creierul va comanda, la viitoarea masa, stocarea oricarei calorii.

Recomandari: 

Mananca regulat, caci numai asa vei reusi sa-ti „modelezi" silueta. Incearca un regim echilibrat: carne, lactate, legume si fructe. Iti sunt permise aproape toate alimentele, cu exceptia grasimilor animale (carne grasa, mezeluri, prajeli, sosuri). Poti manca dulciuri, dar numai in cantitati moderate. Incearca sa faci zilnic miscare zilnic (plimbari, mers pe bicicleta, inot).   



hormoni tipuri metabolice diabetul obezitatea tipul pretentios
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1793 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011245 (s)