News Flash:

Alimentul complet consumat putin la noi, dar extrem de benefic sanatatii. Este recomandat chiar si specialistii de la NASA

17 Iunie 2018
40408 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca pana acum nu ati gatit si consumat quinoa, ar fi cazul sa o faceti! Acesta pseudocereala se gaseste mai ales in magazinele naturiste, iar popularitatea ei a crescut pe buna dreptate in ultimii ani, pe masura ce studiile stiintifice au scos la iveala beneficiile acestui aliment. Incasii numeau quinoa "mama tuturor cerealelor" si o cultivau inca de acum 5.000 de ani. Cele mai cunoscute tipuri de quinoa sunt cea rosie, alba si quinoa neagra. Printre beneficiile acestei cereale foarte vechi, studiile spun ca se numara prevenirea obezitatii si a diabetului zaharat, a tensiunii arteriale marite si a cancerului de colon. In general, ca in cazul oricarui tip de cereale, este recomandat sa se consume aproximativ 48 de grame de quinoa pe zi. Ea ofera mai multi antioxidanti decat orice alt tip de cereale folosite intr-o dieta fara gluten.

Majoritatea produselor fara gluten sunt facute din porumb, orez sau faina de cartofi si sunt lipsite de nutrientii pe care produsele din quinoa le ofera organismului. Cerealele integrale, cum este quinoa, ofera organismului vitamine esentiale, minerale si fibre, care ajuta la reglarea sistemului digestiv si la atingerea senzatiei de satietate mai rapid. Quinoa contine fier, complexul de vitamine B, magneziu, fosfor, potasiu, calciu, vitamina E si fibre. Este una dintre putinele plante considerate complete din punct de vedere al proteinelor si al amino-acizilor esentiali. De asemenea, proportia dintre proteine si carbohidrati este mult mai buna in cazul semintelor de quinoa decat in cazul altor cereale. In plus, este o sursa excelenta de acizi grasi monosaturati (grasimi bune pentru organism).

De altfel studiile arata ca un sfert din acizii grasi din quinoa sunt sub forma de acid oleic, un tip de grasime monosaturata foarte buna pentru sanatatea inimii, iar 8 procente sunt acizi alfa-linolenici (ALA), acizii Omega 3. Datorita proprietatilor care fac din quinoa un aliment complet, NASA a decis sa includa aceasta cereala pe lista celor recomandate astronautilor, in misiunile spatiale.

Semintele de quinoa au un invelis amarui, numit saponina, care le protejeaza de insecte in mod natural. De aceea trebuie spalate bine, inainte de a fi pregatite. in ce priveste retetele cu quinoa, poti inlocui cu aceste seminte orezul, le poti adauga in salate, dimineata la micul dejun sau poti prepara chiar burgeri vegetarieni. sursa: jurnalul.ro


quinoa antioxidanti dieta acizi grasi
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1742 (s) | 23 queries | Mysql time :0.031704 (s)