News Flash:

Alimentele iti pot alunga somnul. Vezi de ce trebuie sa te feresti, daca vrei sa nu ai o noapte alba

26 Ianuarie 2011
7443 Vizualizari | 0 Comentarii

Insomnia, mai ales daca se intinde pe o lunga perioada de timp, are ca efect oboseala cronica, scaderea randamentului intelectual si tulburarile de atentie, asociate cu reactiile intarziate.

Scapati de insomnii daca stingeti becul cu mult inainte de a va culca 

Uneori, insomnia este cauzata de anumite alimente consumate la cina. Dupa o masa copioasa apare repede si senzatia de somn, insa inainte de culcare este bine sa nu mancati mult, altfel, riscati o idigestie. Iata care sunt alimentele si alte produse incompatibile cu somnul:

1. Mancarea de tip fast-food
Studiile au aratat ca, pe langa faptul ca ingrasa, mancarea fast-food duce la tulburari ale somnului. Mai mult, somnul bun fuge daca consumi mancaruri care contin prea multa sare, zahar si grasimi.

Aveti probleme cu somnul? Mancati struguri rosii 

2. Mancarea picanta
Este o alta cauza a noptilor rele, din cel putin doua motive. Pe de o parte pentru ca ti-ar putea provoca probleme la stomac - arsuri si dureri, pe de alta pentru ca alimentele picante sunt un excitant al sistemului nervos central, ceea ce te va impiedica sa dormi.

3. Excesul de proteine
Proteinele sunt ideale pana la mijlocul zilei, moment dupa care trebuie evitate daca faci parte din categoria celor care au un somn agitat. Si asta din cauza faptului ca proteinele sunt destul de greu de digerat.

4. Lichidele in exces
Nu exista viata sanatoasa fara hidratare, insa daca nu prea ai avut timp sa consumi lichide in timpul zilei, nu te apuca sa recuperezi seara. Cu siguranta te vei trezi in timpul noptii pentru a merge la baie.

5. Cafeaua, ceaiui, sucurile carbogazoase si ciocolata
Daca ai o problema cu somnul, ar fi bine sa eviti astfel de alimente dupa ora 16. Si apa minerala, limonada sau sucul de portocale iti pot tulbura somnul.

6. Medicamentele
Mai ales analgezicele, antitusivele, unele suplimente nutritive, diureticele, medicamentele recomandate pentru gripa si raceala pot contine cafeina, in cantitate suficient de mare pentru a-ti strica somnul.

7. Alcoolul
Uneori poata da senzatia de somn, insa cei care consuma alcool au un somn agitat, cu treziri repetate, cosmaruri si, deseori, dureri de cap dimineata.

8. Tigarile
Desi uneori le da fumatorilor calmul de care au nevoie, nicotina poate deranja somnul, fiind un fel de excitant.

Citeste si:

Un somn bun te ajuta sa slabesti 

Ce se intampla cand dormim si cat rezista organismul fara somn 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnia medicamentele 7 alcoolul 8 tigarile nicotina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1769 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020955 (s)