News Flash:

Alimentele care te binedispun

15 Noiembrie 2011
1784 Vizualizari | 0 Comentarii

In viata fiecaruia dintre noi exista momente cand suntem nefericiti, tristi, nervosi, cand totul devine insuportabil si nimeni si nimic nu ne mai intra in voie. Vinovatii principali pentru aceste momente sunt stresul, oboseala dar si alimentatia gresita, haotica si starile prin care treci sunt un semnal ca organismului ii lipsesc niste substante importante care te-ar putea ajuta sa-ti mentii echilibrul, sa te simti bine si impacat cu toata lumea. Aceste substante se pot procura, mai ales, din alimente. Iata cateva alimente care te binedispun:

1. Alimente care cresc nivelul serotoninei
Serotonina, cunoscuta si sub numele de hormonul fericirii, este implicata in procese precum somnul, starea emotionala, apetitul si sensibilitatea si tot ea este aceea care ofera senzatia de placere. Se crede ca persoanele care sufera de depresie cronica pot avea o deficienta de serotonina. Alimentele bogate in serotonina sunt: pastele, legumele, cartofii, cerealele, laptele si produselelactate, carnea de pasare, nucile. 

2. Alimente bogate in vitaminele B
Vitaminele din grupul B sunt foarte importante, mai ales pentru nervi, dar sunt cu adevarat eficiente numai impreuna si nu separat. Desi distincte ca structura, dar si prin rolul pe care il au in organism, toate vitaminele care formeaza complexul B se afla in stransa relatie interfunctionala. Vitaminele din complexul B se gasesc in lapte si produse lactate, galbenus de ou, cereale, banana, varza, praz, drojdie uscata, morcovi, ciuperci, pepene, fasole boabe, fulgi de ovaz si de porumb. 

3. Alimente bogate in calciu
Calciul este important nu numai pentru oase puternice si dantura sanatoasa, ci si pentru creier si celule nervoase. Lipsa de calciu produce agitatie, neliniste, spaima, suferinzii sunt permanent obositi si lipsiti de putere. Calciul, in stare naturala, poate fi procurat din lapte si produse lactate, spanac, varza alba, suc de sfecla rosie. 

4. Alimente bogate in magneziu
Lipsa magneziului din organism poate provoca stari depresive si insomnie. Ultimele cercetari au stabilit ca magneziul poate actiona ca un calmant natural, potolind iritabilitatea si emotiile. 

Organismul isi poate procura magneziul pe cale naturala din cereale integrale, ficat, nuci, smochine, migdale, ciocolata arahide, cartofi, lapte si produse lactate, banane, mere, legumeverzi, miere de albine, de preferat cea poliflora, ape minerale bogate in magneziu.  
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1551 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014890 (s)