News Flash:

Alimentele care te ajuta sa mananci sanatos

7 Februarie 2014
1147 Vizualizari | 0 Comentarii
Cumpara saptamanal cateva legaturi de patrunjel si marar pe care sa le ai la îndemana în timpul saptamanii. Nu uita nici de spanacul congelat!
O bucatarie sau o camara plina de dulciuri, snacks-uri sau alte alimente nesanatoase îti vor îngreuna viata daca ti-ai propus sa mananci mai sanatos. Asadar, primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa încetezi sa mai cumperi alimente nesanatoase pe care sa le tii în casa, iar în schimb sa te înconjori numai de produse sanatoase pe care le poti folosi în retetele tale. 

Vezi si: Tulburari de alimentatie si greutate
 
Iata cateva alimente care nu ar trebui sa-ti lipseasca daca vrei sa mananci sanatos:
1. Verdeturi proaspete în frigider (spanac, patrunjel, marar, rucola, salata, valeriana, busuioc)
Cumpara saptamanal cateva legaturi de patrunjel si marar pe care sa le ai la îndemana în timpul saptamanii. Ele se pastreaza foarte bine în frigider, dupa ce le speli, le scurgi si le închizi într-o punga care se închide ermetic. De asemenea, poti sa iei o o caserola cu rucola, spanac sau valeriana pe care sa le tii în frigider pentru a consuma mai multe salate proaspete care contin verdeturi. 
De asemenea, spanacul de exemplu poti sa-l folosesti la tocanite, supe, smoothie-uri, dar si pentru paste. Este bogat în fier, magneziu, vitamina A, vitamina K si multi alti nutrienti. Poti sa alegi si spanacul congelat pe care sa-l ai mereu la îndemana în congelator.

Vezi si: Cum slabiti cu formoline L112
 
2. Leguminoase (naut, fasole uscata, linte, mazare)
Aceste boabe au o cantitate însemnata de proteine si le poti folosi în foarte multe retete sanatoase. Poti sa le cumperi la punga (uscate) sau la conserva. Mazarea congelata este delicioasa si este bine sa ai mereu cate o punga în congelatorul tau.
Nautul si fasolea la conserva pot sa-ti fie de folos pentru a le adauga în salate, supe sau tocanite pentru un plus de proteine, atunci cand nu folosesti carnea. De asemenea, poti sa prepari din ele un soi de pateu (humus, fasole batuta) pe care-l poti consuma la micul dejun pe paine integrala prajita. 
3. Avocado
Contine grasimi sanatoase care sunt esentiale pentru inima si creier. El poate sa înlocuiasca branza (care contine grasimi saturate, rele pentru inima) în salatele de cruditati. Poti sa-l folosesti pentru a face un dressing sanatos si cremos pe care sa-l pui peste salatele de cruditati. De asemenea, avocado pisat si amestecat cu putina ceapa, sare si piper merge de minune peste o felie de paine integrala prajita. 

Vezi si: Cea mai eficienta dieta pentru memorie
 
4. Fructe
Cumpara în weekend cateva fructe pe care sa le tii la îndemana în bucatarie pentru a avea gustari sanatoase. Merele, bananele, portocalele, rodiile, grepfrutul si mandarinele sunt cateva dintre fructele pentru care poti opta. 
5. Iaurtul grecesc
Poate sa înlocuiasca smantana, maioneza sau untul, reducand astfel cantitatea de grasimi saturate. Cumpara 3-4 iaurturi pe care sa le ai pentru micul dejun, dressing-uri sau ciorbe, daca le preferi cu smantana. 
6. Nuci si seminte crude
Contin proteine si grasimi bune, fiind perfecte pentru gustari, dar si peste salate de fructe sau de cruditati. Opteaza pentru migdale, nuci romanesti, caju, seminte de susan, seminte de dovleac, seminte de canepa, seminte de in, seminte de floarea-soarelui si seminte de chia. Eva.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mananca sanatos spanac patrunjel marar rucola salata valeriana busuioc
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1847 (s) | 23 queries | Mysql time :0.053121 (s)