News Flash:

Alimentele care iti cresc puterea de concentrare

20 Februarie 2012
2437 Vizualizari | 0 Comentarii

Studiile au dovedit ca declinul cognitiv incepe la 45 de ani, si nu dupa 60, asa cum ne placea sa credem. Sau cel putin asa sustine un articol publicat de British Medical Journal. Partea buna este ca iti poti creste capacitatea de concentrare daca esti atent la ceea ce mananci. Iata cateva alimente care iti cresc puterea de concentrare

1. Legume cu frunze verzi
Un studiu efectuat de o echipa de neurologi a aratat ca persoanele care consuma doua sau mai multe portii zilnice de legume cu frunze verzi au o capacitate de concentrare ca a unei persoane cu cinci-sapte ani mai tanara. Secretul: o salata mare la masa de pranz si o portie de spanac la cina, scrie Yahoo Shine.

2. Cereale integrale
Tot studiile arata ca persoanele care mananca la micul dejun cereale integrale nu doar ca isi sustin eficient metabolismul, dar au si o capacitate crescuta de concentrare pe tot parcursul zilei. Cea mai buna solutie: cereale integrale cu lapte sau oua cu paine din grau integral, la micul dejun.

3. Cafeaua
Dimineata nu poate sa inceapa fara o ceasca de cafea. Cafeaua alunga ceata de dimineata din mintea noastra, iar pentru asta nu mai este nevoie de studii. Ce nu stiati este ca efectul cafelei este diferit la barbati, fata de femei. Barbatii simt efectul cafelei mult mai repede. Cu alte cuvinte, cafeaua isi face efectul in cazul barbatilor in 10 minute, in timp ce femeile au nevoie de 30 de minute. 

Si inca ceva: femeile beneficiaza de efectul revigorant al cafelei si in cazul in care beau, fara sa stie, cafea decofeinizata, in timp ce in cazul barbatilor acestia au cu adevarat nevoie de cofeina, pentru a reactiona. Efectul cofeinei dureaza mai mult in cazul femeilor, comparativ cu barbatii. In plus, este dovedit ca o ceasca de cafea regleaza nivelul de glucoza din sange si accelereaza arderile metabolice. 

4. Guma de mestecat
Nu se stie exact care este mecanismul, dar s-a dovedit ca cei care mesteca guma au o capacitate de concentrare mai buna decat persoanele care nu fac acest lucru. Un studiu a constatat ca oamenii care au mestecat guma in timpul unei sarcini stresante au fost mai alerti si mai eficienti decat cei care au efectuat aceeasi munca fara sa mestece guma. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cereale integrale cafeaua
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1586 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021084 (s)