News Flash:

Alimentele care cresc riscul unui atac de cord

23 Decembrie 2010
2390 Vizualizari | 0 Comentarii

Infarctul miocardic sau atacul de cord apare atunci cand circulatia sanguina a inimii este blocata brusc, determinind mortea acestui muschi din lipsa de oxigen. Cauzele acestei afectiuni sunt diverse, iar medicina citeaza printre acestea, fumatul, sedentarismul, alimentatia bogata in calorii, sodiu si grasimi saturate.

Pentru a avea o inima cat mai sanatoasa, un adult, care desfasoara o activate fizica normala, ar trebui sa consume zilnic aproximativ 2.000-2.500 de calorii, maxim 1.500 de miligrame de sodiu, maxim 16 grame de grasimi saturate si mai putin de 300 de miligrame de colesterol. Insa, unele alimente iti pot oferi toate aceste cantitati sau, uneori, chiar mai mult la o singura masa, ceea ce nu este indicat deloc. Iata o lista cu alimentele cele mai periculoase pentru inima, potrivit LiveScience:

1. Produsele fast-food
Cele mai multe dintre acestea sunt foarte prajite, ceea ce le face sa fie daunatoare pentru organism. Uleiurile utilizate de restaurantele fast-food sau de vanzatorii ambulanti sunt de obicei ieftine si refolosite de foarte multe ori, iar preparatele contin si grasimi trans, care scad colesterolul "bun" (HDL) si il maresc pe cel "rau"(LDL). In plus, alimentele prajite, cum ar fi cartofii, produc compusi toxici ca acrilamida, care creste riscul de cancer.

2. Alimentele pentru copii de la restaurante
Cele mai populare alegeri ale copiilor atunci cand sunt dusi la un restaurant, adica macaroane cu branza, aripioarele crocante si hot-dogul, sunt pline de grasimi saturate si sare. Consumul frecvent al acestor produse creste iminenta unui atac de cord chiar si inainte de 30 de ani.
Si burgerii sunt destul de periculosi, mai ales daca sunt foarte mari, putand contine cantitati chiar si duble sau triple fata de cele recomandate pentru o zi. De asemenea, bauturile acidulate sunt asociate cu obezitatea si diabetul, care sunt factori de risc pentru bolile de inima.

3. Semipreparatele
Toate produsele din comert care sunt preparate partial pentru a fi gatite mai usor acasa sunt adesea la fel de nesanatoase ca cele de tip fast-food. Daca le alegi totusi, macar evita sosurile la plic gata pregatite. In plus, este foarte important sa citesti etichetele si sa fii atent in special la numarul de calorii si la cantitatile de sare si grasimi continute.

4. Alimentele partial sanatoase
Aici este vorba de preparate care aduc prea putine beneficii organismului fata de cat de mult dauneaza. Spre exemplu, anumite salate de la restaurante care au cateva legume, dar care in schimb sunt bogate in sare si grasimi. Aceste alimente sunt si ele pe lista celor periculoase, pentru ca dau un o falsa siguranta ca mananci sanatos, ceea ce te poate face sa nu iti verifici periodic colesterolul, tensiunea arteriala si nivelul lipidelor din sange.

5. Falsele preparate chinezesti, mexicane
Preparatele care respecta intocmai retete chinezesti sau mexicane, gasite de regula doar in restaurante foarte bune cu astfel de specific, sunt in principiu sanatoase. Insa, in timp, au aparut firme care mai mult pretind ca gatesc mancare chinezeasca sau mexicana, iar acestea folosesc foarte multa sare si grasimi saturate.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

infarctul miocardic produsele fast-food semipreparatele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1544 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014163 (s)