News Flash:

Alimentele care contin gluten nu trebuie excluse definitiv din dieta

14 Martie 2013
2114 Vizualizari | 0 Comentarii
Glutenul este o proteina care se gaseste in componenta boabelor de grau, orz sau secara. Multi oameni apreciaza glutenul intrucat acesta ofera consistenta si un gust special alimentelor: pizza devine mai elastica, painea are textura spongioasa iar supele si sosurile pot fi mai delicioase.
În cazul celor care sufera de boala celiaca (intoleranta la gluten care se manifesta prin diaree cronica sau constipatie, dureri de stomac si balonari, pierdere brusca in greutate, anemie, oboseala si infertilitate) alimentele care nu contin aceasta proteina pot fi de real ajutor, insa pentru persoanele sanatoase o dieta fara gluten nu aduce niciun beneficiu. Cerealele integrale care contin gluten sunt surse importante de fibre, vitamine si minerale, iar dietelor fara gluten le lipsesc fibrele, fierul, calciul, vitamina B12, fosforul si zincul.
„Este adevarat ca o dieta fara gluten ajuta la pierdere kilogramelor in plus prin faptul ca limiteaza foarte mult ceea ce putem manca. Avand mai putine optiuni, sunt sanse mai putine sa faceti excese”, spune Mark DeMeo, medic gastroenterolog la „Rush University Medical Center”, din Chicago, citat de msnbc.com.
Atentie insa, „fara gluten” nu inseamna „fara grasimi” sau „fara calorii”, iar o astfel de dieta este si foarte dificila. A renunta la gluten inseamna a renunta la paine, paste, diverse sosuri.
În final, se poate ajunge si la carente de vitamine, fier si fibre. „Gluten-free nu inseamna neaparat sanatos, mai ales cand oamenii renunta la cereale integrale pline de vitamine si le inlocuiesc cu prajituri fara gluten”, adauga nutritionistul Shelley Case.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

proteina grau orz secara pizza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2452 (s) | 34 queries | Mysql time :0.103971 (s)