News Flash:

Alimentele bogate in potasiu, pentru scaderea tensiunii

29 Aprilie 2018
3872 Vizualizari | 0 Comentarii
Alimentele bogate in potasiu sunt recomandate tuturor celor care au probleme cu inima, fie ca au fost diagnosticati deja cu o afectiune cardiovasculara, fie ca vor sa previna un atac de cord sau hipertensiunea.
Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, avem nevoie de 3,5 g de potasiu pe zi pentru a mentine echilibrul de fluide si electroliti din organism, pentru normalizarea tensiunii arteriale. Din cauza lipsei lui te poti confrunta cu iritabilitate, oboseala, boli de inima.
Este adevarat ca bananele ofera un aport crescut de potasiu, de 400 mg, dar nu sunt singurele alimente cunoscute ca surse bune de procurare a acestui mineral.
Cartofii dulci. Spre deosebire de cartofii pe care-i folosesti  in mod obisnuit, cei dulci sunt benefici si diabeticilor, ajutand la reglarea nivelului de glucoza din sange. Pe langa acest atu, afla ca un cartof dulce copt in coaja iti aduce 542 mg de potasiu.
Fasolea boabe. Indiferent de modul in care o prepari, fie ca o pui in supe, fie in salate ori mancaruri, fasolea boabe este un ingredient care iti confera aproximativ 500 mg de potasiu la sputa de grame.
Avocado. Daca te numeri printre cei carora le place acest fruct poti fi sigura ca iti vei acoperi cu usurinta necesarul zilnic de potasiu. 100 de grame de potasiu iti aduce aproximativ 480 mg de potasiu, precum si fibre, alaturi de grasimi „bune”, polisaturate si monosaturate.
Somonul. Cunoscut ca sursa buna de Omega-3, somonul iti asigura si o parte importanta a necesarului zilnic de potasiu si de proteine. 100 de grame de somon iti ofera 628 mg de potasiu, 2,58 g de acizi grasi Omega-3, 25 g de proteine. Cea mai buna varianta de a-l consuma este sa-l presari cu ierburi si sa-l pui la cuptor sau pe gratar. Alatura-i o garnitura de orez sau o salata de legume pentru a avea parte de o masa cu adevarat plina de vitamine si minerale.
Spanacul. Si spanacul contine mai mult potasiu decat banana, mai precis 49 mg la suta de grame. Pe langa potasiu, iti mai procuri din spanac si fibre, fier, vitamine (A. C, B9, K). Daca vrei sa-l adaugi in mancaruri, opareste-l numai doua minute in putina apa clocotita, pentru a nu-si pierde valoarea nutritiva si pentru a evita cresterea concentratiei lor de oxalati, substante toxice mai ales pentru copii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

potasiu afectiune cardiovasculara hipertensiunea fluide electroliti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1783 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038934 (s)